Skålar med text
Gör skålar och annat som folk ibland vill ha text och datum på. Har nu "sabbat" två stora skålar som är omöjliga att sälja som sekunda pga att det står datum o annat under
Funderar om nån har nån bra "färg" som man kan använda när skål eller fat är färdigt.. när man vet att glasyren är bra och det inte "slagit" sig i bränningen. Har provat sån färg man köper på panduro som kan användas på glas o porslin som man bränner fast i "150-300" grader, verkar på nåt vis oseriöst?!? Dessutom verkar det inte sitta så bra. Har nån nåt bra förslag?

porslinsmålnings färg kanske? då bränner man inte lika högt som stengods/skröj.
Jag håller med Jessika, det är porslinsmålningsfärg du ska använda och så bränner du upp till 800 grader och det är inbränt i objektet och tål disk och micro så länge du inte använder metaller som guld, silver osv. Inget händer med formen på objektet./Louise

Jo, det finns nog tyvärr inget annat sätt. Trodde det skulle finnas nåt som jag inte visste om.. superenkelt sätt!! Men så är det med det mesta i livet; det finns inga genvägar.. Tack ändå!
Jag har sett, men dock ifrån tyskland, en penna som såg ut som en vanlig tuschpenna och den gick att skriva med som vanligt men var sedan beständig på godset. En signeringspenna. Tyvärr har jag inte hittat någon här i sverige./Louise

LeWe - glöm inte ta bra extra betalt för sådana specialbeställningar med stor svinnprocent… ;)

Ja, det är alltid svårt med betalningen, jag lägger på lite när det är text på men kanske inte så mycket som jag borde.. hur gör ni?
HEJ
Glas & Keramikfärg sitter bra efter bränning (går bra i "vanlig" ugn 150 grader i 30 minuter) men tål inte lång blötläggning (lossnar efter att ha legat i blöt cirka 2 veckor - dottern som inte gillar att disk har testat).
Maja