Keramik iFokus

Keramik

Etiketterutrustningverkstadverktyg
Läst 7066 ggr
Haekjo
0

Köpa drejskiva!

Ja så är det dags att inhandla en drejskiva.. Vilken ska man då köpa? Jag är mest van med Brent från förr men undrar vad mer som finns om någon har tips? Vill ha stark motor, lös pedal och stänkbalja som kan tas loss.

Vad har ni och hur bra är de? ;)

Har hittat en på nätet som heter Max 30 el 60 Roderveld någon som har en sån eller känner till den?

Shimpo??

Brent?

Vem säljer till bäst pris? Finns det ingen annan än Cebex i Göteborgsområdet?

Kan tänka mig begat också om den bara inte är gammal och skramlig ifall någon har till salu.

Alla tips är välkomna! Tack/Hanna.

[perlennart]1
0

Rohde, venco och shimpo är väl bra tänker jag. Jag startade för länge sedan med en shimpo den var mycket bra och pålitlig. Den sista som jag hade var en Rotinde, en våldsam maskin som lät som en hel fabrik, den hade en mycket stark motor som drev ett stort svänghjul på 80 kg så maskinen var tung att flytta på men en fantastisk maskin om man vill dreja fort.

Haekjo
1

Hmmm.. Vencon var ju om inte annat väldigt snygg!

Har du provat den? Jag har aldrig sett en sån i verkligheten. Vill ju inte ha något klent som knäar när man drejar sina gigantiska verkSkrattande

[perlennart]1
0

Har inte provat den men har hört att den skall vara bra och stark.

Vavrakeramik
0

Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.

Har köpt Shimpo Whistper - den är bra och tyst. Cebex och Lars Tärn säljer- kolla priser.

Haekjo
0

Okej:)

Är det någon här inne som har en Venco drejskiva eller har provat en? Vem säljer dem?

Eller ytterligare andra tips?

[perlennart]1
0

Jag vet att man kan få venco i  tyskland för 923,52 euro netto och 1099 brutto om du inte har momsnummer. Den skivan har 550W så den är mycket stark och så har den lös fotpedal och 33 cm skiva

Haekjo
0

Men vem i Tyskland ska man kontakta då?

[perlennart]1
3

Jag kan ordna det om du önskar jag pratar med dom ändå så det är inga problem, om du vill det så kan du sända besked till mig

nordkoster96
1

Hej jag har en Shimpo drej skiva som kostade ca 10.000kr när jag köpte den.Som jag nu vill sälja eftersom jag har artros i höftena så måste jag ha en som är smalare och det  är Shimpo wisper.Min är tyst hörs nästan inte alls. inte mycket använd.Hör bara av dig el du som är intresserad. jag finns i göteborg//Annika