Keramisk verkstad säljes
Jag ska till hösten slå mej in på en annan bana och vill nu sälja alla inventarier i verkstaden. Helst allt till en köpare. Maskinparken består av en toppenfin uttermugn ca 500 l ett kavlingsbord canadatech en drejskiva -96 brent (pedal måste bytas). Förutom detta så handlar det om ca 500 kg glasyrmatrial, en mängd verktyg, modelleringspinnar keramiska penslar kavaletter, drejplattor, gipsformar, mm.mm. Någon som är intresserad?
Lägg ett bud!!
Hej!
Var finns du? Är intresseraqd av en del grejer ssk drejskivan. Tacksam för svar
Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.
Jag har min verkstad i Linköping.

Jag är lite intresserad av kavlingsbordet.
Hej
Har ingen aning om vad allt skulle kunna vara värt hur mycket har du tänkt dig för allt?
Eva
Om man säger som så att ugnen kanske kostar 35.000 och kavlingsbordet 3000-4000 drejskivan 2000 rakutunna m tillbehör 2000. verktyg inkl kavaletter 2000. Säg typ 43.000 för hela kalaset och då får du nog råmaterial för ca 7000.
Jag har jobbat som keramiker under ganska många år och kan med gott samvete säga att du får mycket och bra grejer för det priset.
Om du bestämmer dig för att sälja delar,så är jag väldigt intresserad av din Rakutunna
det ser ut som om jag har en köpare till hela rasket, men om det inte blir något så hör jag av mej igen då några av er vill ha delar av verkstaden!!

Jag blir så nyfiken på hur det kommer sig att du slutar med "leran". Har på något sätt fått för mig att har man en gång ramlat dit så sitter man för evigt fast… 
men hej, nu var det ju ett bra tag sedan, har du fått sålt allt? vore kanske lite intresserad annars?