Keramik iFokus

Keramik

Etiketter: köp-och-säljverkstadsplats
Läst 3623 ggr
Godsagare
0

Liten ugn samt råmaterial till salu

Nu ska jag sälja min lilla ugn som jag fixade till men upptäckt att jag inte kommer använda.

Den har nya element, en Uterm och jag gissar på 30 liter. Toppmatad. Stengodstemp.

Enkel automatik.Jag tror att några sättplattor finns också men är osäker.

Finns i Stockholm.

Prisförslag?

Vill ha tillbaka det jag betalt för den samt för kostnaden för elementbytet.

Inga bilder tillgängliga just nu, ugnen står under alla mäss-tillbehör… Är du intresserad så fixar jag självklart bilder eller att vi bestämmer en tid då du kan få se den.

Även råmaterial har jag till salu. Hojta till vad du behöver så kollar jag hur mycket jag har. (Och om jag har det…)

Majla
0

Hej,

Jag är ev. intresserad beroende på vad den kostar - hur mycket har du tänkt dig? Vad kräver den i utrymme, space runt omkring, med tanke på värmen.?

Mvh

Marie

flugufrelsarinn
0

Jag är också intresserad men undrar samma som ovansstående :)

Godsagare
0

Jag ska faktiskt ta och testa mot mig själv idag. Återkommer med rapport. Har man turen att få vara med på deras stängda beta är det gratis under den tiden.

Om folk vågar använda det återstår att se.

Kanske kan få lite ström till min monter så att jag antingen kan ha datorn igång eller en fotoram med filmen snurrandes…

gunelisa
0

Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.

Hej Jessica.

Jag har precis blivit medlem och har ännu inte hunnit lägga in någon bild eller skriva presentation.

Jag är jätte intresserad av din ugn. Kan jag ringa dig för att få veta lite mera om den. Antar att det är först till kvarn som gäller. Så om ovanstående backar så är jag väldigt intresserad.

Godsagare
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Hej igen,

Nu har jag mätt ugnen och jag får korrigera info lite - det är ett av tre element bytta. De andra ligger skyddade i rör.

Pyrometern är lagad samt en lång ny kabel + handske är ditsatt av elektriker.

Utvändiga mått

ca 76 cm hög (inkl handtag till locket)

ca 57 cm bred (glömde ta djupet men det kanske är ca 5 cm mer än bredden pga elektroniken)

Invändiga mått

35x35 cm

höjd ca 40 cm

Två sättplattor som är hyfsat ok hittade jag. Några pelare kan jag också skicka med.

Insidan av locket är av fiber.

4000:-

Hämtas lättast i Husby norr om Stockholm.

Vill man försäkra sig om ugnen då flera intressenter finns så får man lämna handpenning.

Vill även påminna om material - jag har massor!
Kanske kan rädda någon i Stockholmsområdet nu när de flesta leverantörer har stängt?

jakobguldsmeden
0

Hejsan Jag är Väldigt Intresserad!

Är i stort behov av en ung av presis dessa proptioner!

Maila mig gärna om du har kvar den

Bokaj_90@hotmail.com

Bor även i stockholm!

Godsagare
0

Tack för ditt mail Jakob och meddelandet här.

Ugnen är nu såld men det kommer nog dyka upp fler ugnar här till salu framöver så håll utkik.

Råmaterial har jag kvar. Maila mig en lista på vad du önskar köpa så kan jag kolla om jag kan möta önskemålen.

Hämtas i Sollentuna.

gunelisa
0

Jag vet att man kan bättra på de svarta partierna på rakubränt gods med spissvärta.

Jag har för mig att jag läst någonstans att man sedan kan få spissvärtan att fästa bättre om man därefter värmer upp godset i en vanlig elugn.

Är det någon som känner till eller brukar göra detta? I så fall vore jag tacksam att få veta temperatur och hur länge man skall ha godset i ugnen.

Vanja-K
0

Varför säljer du råmaterial? Har du lagt på dig ett för stort lager? Eller ska du inrikta dig på en annan typ av lera?

Godsagare
0

Jag har mer än jag kommer behöva själv.

Kommer nog aldrig överge leran och keramiken. ;-)