Keramik iFokus

Keramik

Etiketterkurserutbildningar
Läst 2938 ggr
Jessika
0

Kurs utomlands

Hej!

är det någon som känner till någon keramikkurs utomlands? Det skulle ju vara perfekt att kombinera semester och ex. intensiv drejträning, Raku eller glasyrkurs.

zzaga
0

Nej.

Men shit vad sugen jag blev på att åka iväg jag med!

Jordemor
0

En av mina vänner hade läst om en kombinerad Spanien resa. Sol. bad och keramik. Låter ju härligt tycker jag också.

zzaga
0

*suck*

Vill vill vill… Tänk nån sömnig by i Italien.. keramik… bad … Raku.. utflykter… god mat…trevliga nya bekanta…   *suck*

LenaR
0

Läser ni Ceramics Monthly? Eller menar jag Ceramics Review…

Där har de iaf massvis med kursannonser, både om USA och Storbritannien tror jag. Det finns kurser som vänder sig till yrkesverksamma keramiker och såna för kreti & pleti. Kolla där!

En människa kan göra vad hon vill, men inte vilja vad hon vill.

Jessika
0

# åååhh… du har precis fångat det jag är ute efter!!

Jag har sökt på nätet, ska ta och titta in på ceramics review oxå. Det skulle dock vara enklast om det var en svensk researrangör som fixade sådana resor.

zzaga
0

Jag brukar läsa Ceramics Montly, men jag uppfattar att det mest handlar om sommarkurser i USA.

Jessika
0

Nu har jag bokat in mig på en keramik/raku kurs i mullsjö till sommaren, det är inte utomlands men det känns jättespännande ändå! Det ska bli jättehäftigt att prova på Raku!

Ulla
0

Ett litet varningens ord bara. Om det är som när jag var där så kommer du att gå upp två kilo under tiden. Vi åt mycket, ofta och gott.

Jag tror inte att du kommer att ångra dig.

Sajtvärd för Keramik ifokus

_
_

Roger
0

#7 Jessika vad är det för en kurs som går i mullsjö och när?

Jessika
0

#9 Det är en Raku kurs, den är veckan efter midsommar. Det ska bli jättespännande att ha en hel vecka med keramik och Raku!! Har enormt höga förväntningar :)

Zimt
0

För dem andra som fortfarande är intresserade av sommarkurser utomlands, ni kan kolla på det här

www.casacollecedro.net

Det är Rakukurser  i Italien och kostnaden är 490 euro, jag tror inklusive mat och bostad. Ni kan också kolla upp på vilket språk kurserna går. Jag tror att de är på tyska.