Keramik iFokus

Keramik

Etiketter: kurserutbildningar
Läst 5762 ggr
fylgia13
4

Någon som lär ut drejning i Kalmar?

Hejsan!

Skulle jättegärna velat prova på att dreja, var på väg att anmäla mig till medborgarskolans keramik-kurser, men då hade båda blivit inställda. På capellagården räcker inte mina förkunskaper till för att kunna gå kursen..

Är jättetacksam om någon här kan tipsa om någon eller något här i Kalmar, om det finns 1-3 mil utanför går det också bra.

Kan även kanske byta kunskaper? Jag syr, stickar, brickbandsväver, gör salvor och naturtvål m.m..

Tack på förhand allihopa!

Mvh //Yvonne.

evaform
0

sök på sommarkurser folkhögskolor, det kan jag rekommendera.Då får du en intensiv o lärorik tid och mycket i utbyte av de andra kursdeltagarna som ofta kommer från olika städer!

stefanandersson
0

Det finns många drejkurser under "keramikkurser 2012" högst upp i trådlistan. (bland många andra en som jag håller)

fylgia13
0

Hej igen!

Tack så mycket för svar! Jag ska absolut kolla upp på folkhögskolor! På kurser nu under 2012 ser jag inget som ligger så nära Kalmar, eller har jag missat någon stad kanske? Har inte bott här så länge, så känner inte till alla städer runtom.

Tänkte om det finns något som börjar snart, om en månad eller så. Eller om någon privat kan tänka sig lära ut några lektioner..

[rolnor]
0

Om du vill inspireras, "torrdreja", så finns det mycket filmer på youtube!

[perlennart]1
2

Ja dom är jättekul

stefanandersson
3

Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.

:P (retas lite) (inte med dig fylgia13) Jag lär mig mycket av youtube. Andy ruble och mats svensson har fina grunggenomgångar.

fylgia13
0

Hej igen och tack för alla tips!

Har setat en del på youtube och tittat, men mest för inspiration och till att drömma mig bort.. :) Har inte ett ända verktyg som har med keramik att göra, skulle först velat prova på med någon som kan och som har allt man behöver.

Tack igen!

Clay
0

Hej! 15 mil från Kalmar finns möjlighet att prova på drejning, på motordriven eller sparkdrejskiva. Hör av dig om intresse finns. //Clay