att göra en katalog
Hej!
jag ska göra en katalog med bilder på mina grejer för att skicka ut till gallerier och liknande. Vad ska man tänka på? Det står still i mitt arma huvud. Bilder självklart och kontaktinfo. Men ska man lägga med prislista? Kan ju vara svårt om man både skickar till privata köpare`och butiker. Det blir ju lite olika prisbild då. Och hur mycket om sig själv? Har någon av er gjort detta och kan ge lite tips så vore jag mycket glad!!
Jag vill mena att det beror på motagaren men gemensamt är att man måste få fram sig själv. I vissa fall är det personligt bubbel och bladder i andra stramt hållna formalia. Det är min erfarenhet att Galleri eller privatperson kommer se hela dig och din keramik som produkten. Vad du än väljer är utförandet viktigt. Lägger du mycket arbete på presentationen kommer också det synas med följd att du verkar mer proffsig. (ps att vara slarvig är också en stil man kan göra till fulländning) Lämna prisbilden utanför för gallerister men för butiker kan det vara högst relevant (men då kan det komma med ett separat blad). Bildmaterialets inbördes ordning, rytm som man kan kalla det, gör stor skillnad. Det var ett intensivt inlägg. :) Lycka till!
Intensivt, men väldigt bra!! Tack för tipsen!