Work of art
Har tittat lite på den här serien, kul att se hur lite tankemöda konstnärerna tycks lägga ned och hur mycket tankemöda "konstkännarna" lägger ned när dom "analyserar" verken, ganska festligt…
http://www.svt.se/work-of-art/unga-konstnarer-tavlar-om-prestigefull-utstallning
Visst är det självklart att det borde bli ett liknande program med enbart keramiker !!!!!!?!!!!

Har inte sett serien. När går den, vilken kanal?
Självklart skulle man kunna göra en tävling med keramiker eller blandade konsthantverkare! Jag skulle titta! 
En människa kan göra vad hon vill, men inte vilja vad hon vill.
Finns på SVT-play;
Nu har jag sett ett par avsnitt. Jättespännande! 
Däremot kan jag inte hålla med om att domarna analyserar med mer tankemöda än konstnärerna lagt ner på sitt arbete. Möjligtvis att konstnärerna är mindre verbala, men det är väl ganska naturligt för människor som främst uttrycker sig i bild?
Jag skulle gärna se en konsthantverksfortsättning, fast det vore svårt med olika material. Ett broderi kan man ju göra på en dag om det inte är för stort, men en kruka är inte färdig förrän den är bränd. Så det får nog bli keramiker mot keramiker. Vem ska vi tillfråga om att producera serien? 
Ja, jag kanske har sett för lite, var bara en reflektion…
Ja, vem ska vi fråga? SVT??!?
Ha ha, och så måste någon initierad människa leda tävlingen. Kanske Kenneth Williamsson vore intresserad? Eller Ingegerd Råman?
Hejja Kenneth!