Keramik iFokus

Keramik

Etiketter: köp-och-säljverkstadsplats
Läst 2618 ggr
lotus
0

Hyra ut keramiklokalen

Hej,har nu kommit på att jag ev ska hyra ut drejplats,och tillgång till lokalen sommartid.Tror även att jag ska ha egna kurser(helg koncept)Jag bor rätt nära Göteborg ,vid havet och det kommer att finnas möjlighet att hyra boende här med.Är en rätt ny idee och behöver isåfall åtgärda en del grejer.Vad tror ni är rimligt för att hyra drejskiva en dag och går det att hyra ut till fler samtidigt?En ledarleddkurs går ju på ca.1500,- för 36 t(45min)alltså 27 faktiska timmar.Jag tycker det är jättesvårt med pris.Vad är rimligt?

LenaR
0

Svår fråga. Hur ska uthyrningen gå till? Får de egen nyckel till lokalen eller tänker du arbeta samtidigt? Ska drejarna köpa plats i ugn sen så de får bränna också? Vilken koll har du på dem som hyr, är det främlingar eller några du känner?

Jag skulle inte göra det själv. Antingen får man hyra plats i verkstan med allt vad det innebär, eller så får man gå en kurs. =) Men tänk igenom vilket ansvar du måste ta, och vad du kan kräva av dem som vill hyra, så är det lättare att hitta rätt pris sedan.

En människa kan göra vad hon vill, men inte vilja vad hon vill.