Någon som behöver tegel?
Någon som behöver eldfast tegel i bra skick? Eventuellt så har jag fått tag i tegel, men jag behöver inte så mycket som jag fått tag i. Det är mycket sten. Den som är intresserad kan skicka mej ett pm så kan vi snacka vidare.
Vilket pris?
Billigt !
Men transporten därifrån är ju säkert inte lika billig om man tänker sej att en sten väger ca 4 kg och det är kanske 700+sten över som jag inte behöver själv så räkna själv. Tyvärr så säljs alltihop i ett paket och jag är bara intresserad av en liten del. Så dom ca 700 finns kvar,det finns en del valvsten med. Sjutton att jag inte har lastbilskörkort, då hade jag hämtat hem alla till en dag då nästa ugnsbyggsidé slår till…
Ok, för att förtydliga lite så jag slipper svara på så många frågor så är det omkring 700 stenar kvar till en intresserad köpare. Det är blandat Höganäs och Ifö eldfast, en del valvstenar också. Stenarna är använda innan men brända max till 1000 grader. Priset för alla stenarna är 2100 kr. Hämtning ombesörjes inte alls av mej, jag tar mina stenar och lämnar resten ( omkring 700 sten) till den andra köparen. Kan innebära att man får lyfta över dom på en/ flera nya lastpallar då dom kanske är i sämre skick trodde säljaren, en del kan ligga på marken. Så lite jobb innebär det visserligen, men det det kanske värt för det priset?
Superbilligt!

Var finns teglet någonstans. Är intresserad om det inte är så himla långt från Stockholm. Har nog även möjlighet till lastbil också.
Javisst är det billigt. Mitt inne i Smålands djupa skogar…Ca 15 mil från Falkenberg innåt landet ner ..

Det var nog för långt
, synd .. hade gärna tagit dem.

#8, ?
Med tanke på att tråden är fyra år gammal antar jag att du redan sedan länge hittat en köpare, men det är lika bra att höra efter ändå, ifall erbjudandet fortfarande finns kvar.