Tar du semester
Hur är det, tar du semester från keramiken på sommaren, eller är det den tid på året då du är som allra flitigast? Vad beror det på i så fall? Turister som köper, mera tid för leran eller annat?
Sajtvärd för Keramik ifokus
_
_

Eftersom jag har egen butik och mycket turister som passerar så börjar min högsäsong nu. På sommarn gäller det att sälja i första hand. Producera kan man göra när som helst.
Glad sommar alla och trevlig semester ni som skall ha sådan!
från midsommar till sista augusti tar jag in det lilla extra som jag behöver under hösten…Det är bara att producera och sälja så svetten lackar.
En krukmakare och bloggare http://krukmakerihemjord.blogspot.com/

Semester från mitt ordinarie arbete används huvudsakligen till att arbeta med keramik. Det är väl en bra semester eller…
Jo,semestern från jobbet skulle jag vilja hålla på med keramik men har inte de stora förväntningar.. 2 veckor med tjocka släkten i DK, sen är det de fönstren som verkligen måste kittas om… gräset som ska klippas,ungarna som ska till stranden och skjutsas till kompisar och teater-övningar och föreställningar. Nån gång borde man nog umgås med sin man också… men sen… efter semestern och 2 veckor till på jobbet….. tjänstledig i 10 månader för att hålla på med kermik på heltid 
(det saknas en smiley för "vild och galen")

Vad avundsjuk jag blir på dig som kommer att få arbeta med lera på heltid en längre tid

Semester ……. vad är det ???? Har flyttat min verksamhet till ny lokal för två veckor sedan och vad som återstår är att plocka…plocka…plocka…. för att få allt på sina platser för att hösten skall kunna börja som det är tänkt med kurser etc. Men någon liten stund skall jag väl hitta för rekreation om inte annat så för att beundra den nya fina lokalen jag flyttat in……
Så farligt är det inte som det låter …..nog hinner jag njuta som alla andra därför vill jag önska alla en riktigt god och lönande sommar …. vi som "måste" "offra" oss för att sommargästerna får sina "fynd" ….. en trevlig tid till er alla

Jag gör som #3 poja! Start nästa vecka. Skall nog också försöka hinna med att bygga vedeldad Raku enl modellen på en video från utbildningsradion. Spännande!
(Appråpå saknade smileys som i #4 så fattas det plötsligt några för mig - t ex den där finurliga, är det någon annan som råkat ut för det? Jättekonstigt!)
#7, saknar du sista raden smileysar så sätt musen längst ner i rutan och klicka och dra i rutan med smileys så vips kommer den sista raden upp igen.
Jag arbetar lite då och då med mina privata saker, nu när skollovet infallit.jag kan ju jobba mer nu än efter jobbet eller en kväll. Kommer väl att göra en del som ska säljas till hösten. men jag har så långt lov. Så att arbeta med lera känns bara som hobby.Ska göra en del smycken och annat tillrakubränning och en de till svartbränning.Lite experiment med det som kalladet terresigillata vrvar nog dett lite med tenntrådsbroderi. Har en del som ligger och väntar på att detska bli klart
Häls. Vanj-K
Nu tar jag semester! Min stad är inte precis turiststaden framför andra så efter att ha haft sommaröppet två år i rad utan besökare så stänger jag i år för att hämta krafter för en hektisk höst och vinter, ska bla delta i mässa på Gustavsberg.
Jag ska gå på ett symposium i Norge i juli som handlar om papperslera, någon annan som ska delta från fokuset? I så fall ses vi!

#8 ja, inte vet jag men jag gjorde ingenting o plötsligt är de där igen! Tack!

nu är hög säsongen i gamla uppsala där jag är,sen i höst i oktober får jag ta semester
Själv tänker jag inte åka till verkstan alls i juli. Jag har en friggebod på landet som duger som verkstad när det är dåligt väder, men det kanske man inte ska hoppas på?
Jag tror jag ska ägna mig åt skattjakt istället. Göra som zzaga och samla på aska, lera och annat smått och gott.
Sajtvärd för Keramik ifokus
_
_