råmaterial för den produktive
Är det någon som behöver järnoxid,röd, brun, svart eller röd terracotta liten förpackning
1100 kg säck😃
Fanns visst även små säckar av Titandioxid
Finns på blocket Örebropannan ab
sök på bygg och örebro
Lite väl mycket i mängd men man kan ju tillverka egen oljefärg + rödjärnoxid till huset kanske. Har faktiskt gjort det till torpet så visst går det . Men 1100 kg är allt bra mycket😃
Dom står väl på en pall får man hoppas, svårt att lyfta så mycket…..!😛
Dom står på pall såg jag och vad man kan se är det ca 25 pallar säkert fler. 25 x 1100 kg = 27500 kg ,27 ton lite för mycket för mig😃
Man kanske ska börja att måla ladugårdar 😛
Hmm, köpte nyss nytt järnoxid, vilket innebär att jag gjort av med 1 kilo på 5 år. Då skulle en sån säck räcka…. 5 500 år😃
Förstår inte riktigt det där med röd, brun…
Handlar det om rena oxider eller är det pigment. Där skulle jag nog begära data på det
#4 Jo, så här är det i Örebro finns det ett företag som tillverkar
Taktegel ( Örebropannan AB). Varför dom säljer ut vet jag inte men det är något som heter Iron oxide pigment Red 110, Iron oxide pigment Black 740. Fanns visst några sortet till .
Det är ju en betongpanne fabrik eller rättare sagt det var, en del röda och bruna pigment till betong är rena järnoxider men svart kan vara en blandning av järn och mangan så det skall man kanske tänka på innan man köper ett ton eller mer!