Keramik iFokus

Keramik

Etiketter: köp-och-säljverkstadsplats
Läst 2957 ggr
anders_ernblad
8

Större keramikugen bortskänkes

Vi bor i Sollentuna, i ett hus som bygdes av och tidigare ägdes av konstnären Staffan Tilander.

Staffan hade i källaren i huset sin verkstad, där han bl a ägnade sig åt att skapa konstverk i keramik och emalj. Och i denna verkstad finns en större brännugn för denna verksamhet. Vi har inget intresse av den brännugn men det skulle vara kul om den kom till användning.

Vi skulle därför kunna tänka oss att skänka bort brännugnen (i befintligt skick), mot att mottagaren står för nedmontering och borttransport.

Intresserad? Kontakta mig på:
Mail: anders@ernblad.se
Mobil: 073075520

Anders Ernblad

anders_ernblad
0

Eftersom jag har väldigt lite kunskap kring ugnar i allmänhet och denna ugn i synnerhet, den är ju ett arvegods som kom med huset, så har jag också väldigt lite information att vidarebefordra till intresserade. Vi har därför bestämt att det är enklast om eventuella intresserade kommer och tittar på ugnen och själva göra en bedömning och utvärdering.

Vi kommer att ha "visning" på söndag 14 april kl 14-16 då intressenter är välkomna att komma och titta och utvärdera.

Vi bor på Skansvägen 22 i Sollentuna (http://goo.gl/maps/9tg3u).

Vänligen meddela per mail (anders@ernblad.se) eller mobiltelefon (0730 755 204) om du är intresserad av att komma och titta på söndag.

/Anders