Keramik iFokus

Keramik

Etiketterformadekorera
Läst 1073 ggr
Ulla
0

Djurisk keramik

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Här i forumet har tidigare funnits inlägg om katter och hästar i keramik. Nyss var jag inne i zzagas fotoalbum och såg att hon gjort en tekanna med en drake som knopp på locket.

Jag har själv gjort en skål som bärs upp av tre grodorGlad. Tyvärr blev fotot jag tog väldigt otydligt, så jag visar bara en detalj.

Någon annan som har/har gjort djurisk keramik? Vore kul om du ville visa.

Sajtvärd för Keramik ifokus

_
_

LenaR
0

Det där är så häftigt, att sätta dit skulptur på bruksföremål! Ska kolla zagas foton också.

En människa kan göra vad hon vill, men inte vilja vad hon vill.

zzaga
0

Åh, schysta grodor!

Funderar på om jag har fler djur någonstans…

Jo.. jag har en te kanna med en katt på och en med två ödlor också, men de är sålda båda två.

LenaR
0

Vilken gullig liten drake på din tekanna zzaga! Var det där cebex mörkröda som du skrev om i ett inlägg? Då måste du bränna till ganska låg temperatur eftersom den stannar på utsidan…?

zzaga
0

Lr

Tack så mycke:)

Japp, jag brände en ugn med bara röda prylar för att vara på den säkra sidan. Men den har runnit lite, men lite japan fantast som man är så tycker inte jag att det stör.

LenaR
0

"Skönheten i det imperfekta"? Jag arbetar fortfarande efter den estetiken fast mycket av fascinationen inför japansk keramik släppt greppet om mig.

Härligt med sån klarröd färg, är det inte?

zzaga
0

Lr

Absolut:) Jag är fortfarande fast i Japan. Det är så nära men ändå så främmande.

Ja, det är bara f*n att man inte kan blanda den själv:/ Och naturligtvis är den ju dyr som synden.

Faxlin
0

Oh, vilka snygga grejer.

Cave quid dicis, quando, et cui
Audiatur et altera pars

Denna kommentar har tagits bort.
hejbe
0

Jag har gjort ett "orm-ägg"….

hejbe
0

och "lussemöss"

AmmiG
0

# 9 och 10: Vilket fint ägg och va söta mössen var.