Keramik iFokus

Keramik

Etikettmedlemmar
Läst 1026 ggr
Vanja-K
0

Besök hos LeWe

En liten utflykt idag till LeWe.Vi skulle prata om svart och rakubrännningar.Besökte hennes verkstad och affär. LeWe var exakt så trevlig och ödmjuk som jag hade tänk mig.Man kan bilda sig en ganska bra uppfattning om männinskor bara genom att skriva till varandra.Verkstad och affär var som en dröm. I ett gammalt apotek med cafe på övervåningen och trädgård. Lite avis blev jag förståss. Tänkte att när jag blir pens. då ska jag flytta och ha en egen verkstad.I ett gammalt hus på landet.Mycket vackra saker och fina färgkomb. De flesta matt glasyr och mycket vackra.Färger som passar mig också. Jag är mycket för jordfärger.Speciellt matta. Såg också gods med Anders röda. Mycket snygga färgskiftningar. Enligt LeWe så skulle det väl blivit lite annan färg,om jag förstått rätt.Det var något fel på ugnen som gjode att det blev annan röd färg än vad det var tänkt. Men detta var otroligt snyggt som hon fick till det.

Men det fanns ett rum som jag verkligen fastnade för. Det svartbrända hon gjort.Riktigt snygga saker! jag tycker det är spännande med det svartbrända godset. Vilka skiftningar. Har en bok "Southwestern Pottery".Bara keramik från olika indianstammar.Därav mitt intresse.jag ser verkligen framemot att få svartbränna tillsammans med LeWe.

Nu ett par ord till dig LeWe. Tack för besöket hos dig! Omtänksamt och trevligt med det reserverade bordet på verandan, där vi åt.Fick lite nya kunskaper även denna dag.Mycket trevligt att få träffa dig.Vilken lisa för själen att se dina saker. Så vackert! På återseende!! Vanja-K

LeWE
0

Tack Vanja, kul att höra.. Äntligen är jag "med er igen" hoppas det ska fungera nu!! Trevligt att räffas "på riktigt" också.

Vanja-K
0

Välkommen tillbaka! Ser fram emot sv.bränning med dig,till hösten.Jag tänker bara svartbrända saker.Nu har jag glättrat med Terra sigillata +oxider. Ska bli spännande att se hur det blir.