Ifokusmedlemmar i verkligheten
Dagens roligaste överraskning: där stod jag o passade kooperativets butik… skyfallet höll kunderna hemma idag så det var sååå lugnt o tråkigt i butiken. Och vem kommer då in om inte ett helt tjejgäng med Bregotta och Rakulotta i spetsen! Dom finns i verkligheten alltså!
(och jag som trodde Bregotta var en liten grön fyrkant med ormbunkar fast hon såg inte alls så ut….)
Så kul att få träffa er!

Jag gillar också när det kommer keramik.ifokusare och hälsar på i vår butik i Götborg eller tidigare i vävra. Såå kul!!
Tack det samma Pyro. Otroligt kul att träffas irl:-) Vi kände oss lite stressade över att iinte ha hunnit med alla våra drejuppgifter och hade egentligen tänkt hoppa över besöket. Väldigt glad att vi beslöt oss att trotsa hällregnet och komma förbi. Mycket fint i er butik, och din skål kommer pryda sin plats!
( vi går en veckas drejkurs för Steven Jones för er som undrar. Otroligt bra. Har fått många ahaupplevelser denna vecka:-)

Instämmer helt! Vi blev sååå glada när en livs levande Pyroman korsade vår väg idag! Himla kul att ses! Jag hade förväntat mig något vilt med lite galen blick och med eldflammor i närheten men men du höll dig lugn i alla fall när vi var där
! Vilken tur att du var där i afffären idag just när vi kom in! Verkligen kul!
Jag hakar på den här tråden för igår och idag har jag träffat både Wabisabi och Caroline D här på hantverksmässan i Båstad!
Har jag glömt nån? Kan ha varit nån till men som jag nu inte kan dra mig till minnes, trött som jag är efter dagen.
Just nu pustar jag ut i bilen vid havet. Har backat ner bilen ända mot kanten och ligger i skuffen och njuter av måsarnas skri och havet som krusar sig lätt i bukten.
Hoppas det kommer fler ifokusar förbi i morgon!

Ja det var verkligen kul att träffa er! Hoppas ni får en bra sista dag imorgon på mässan.

Ha ha en liten grön fyrkant me…ja det är nog så jag tänker mig de flesta här på sajten, som deras små rutor, har man ett fyrkantigt tänkande då eller!!!
jag var lite sugen på att höra vad ni tyckte om kursen med steven jones, är lite sugen på att gå nästa år!
Jag hoppas oxå på att din sista dag på mässan i båstad blir bra, har det varit ok hitills? Bra med folk försäljning mm

#7 Hej Kinnekulle - "gröna fyrkanten" här
! Jag är jättenöjd med kursen. Steven är fantastiskt kunnig och världigt bra på att lära ut. (Tack till Steven för en kanonvecka) Har fått mycket nya kunskaper som just nu testas i den egna verkstaden. Sen är det ju ett extra plus att vi hade jätteroligt och mysigt tillsammans allihop. Jag är verkligen helnöjd!
#7 Ja, jag kan bara instämma med Bregotta! Otroligt ödmjuk och duktig är han. Fick mig många aha upplevelser. Att lära ut är en konst som inte alla besitter och jag har inte träffat någon innan denna kurs som kunde sätta ord på det som händer och fingrar utför, men det kunde Steven.
Otroligt gästfria var de oxå, både han och hans fru. Och vi hade himla kul oxå, tillsammans med goda middagar och många skratt.
Har du möjlighet så gå !
"7 Ps. Om du undrar vad kursen bestod av så gick han igenom följande:
Dreja på klös
formvariationer(fyrkantiga, sexkantiga m.m.
Dekorations möjligheter
Skålar, olika metoder och tricks
Dreja stort, sektionsdrejning, olika metoder
Dreja dubbelväggig, tekannor m.m.

Träffade Jessika "Godsägaren" På Båstad Hantverksmässa - KUL!!
Efter en totalt bortregnad fredag var det två toppendagar på lör-sön. Mycket folk och bra försäljning.
Var du nöjd med mässan Jessika?
#5 #6 Håller med, himla kul att träffas!!
Blev imponerad av dig "Godsägarn" som trots ett extremt dåligt väder (värsta höststormen inkl regn) på fredagen ändå var på ett strålande humör
För att inte tala om alla dessa besökare som kom, fast det var så dåligt väder!!!
Tack tack, ja humöret var det bara att bestämma sig för att försöka hålla uppe. Vädret kan ju vi i sverige inte göra nåt åt än i alla fall. ;-)
(Får lära mig det i Kina hur man styr över det…)
Kul att träffa så många kunniga konsthantverkare. Fin mässa överlag och lördagen var hyfsad. Fredagen som sagt får man helt räkna bort och söndagen för mig var sådär. Trodde att jag skulle lyckas sälja mitt största fat vid stängningsdags men eftersom jag inte tar kort så orkade de inte leta efter bankomat,…
Att mässan inte gick så bra gör inte så mkt faktiskt, nu har jag ju grejer kvar till nästa år! :-)
Kul att det gick bra för er andra, jag kommer nog tillbaka nästa år och då kanske jag törs bo där på stranden med havet som utsikt!

# Äsch så synd att du inte fick sålt största fatet… I sådana lägen tycker jag att det är bra att fakturera. Jag har med färdig lapp att fylla i med pers.uppgifter o påskrift mm. Har alltid fungerat för mej.
Då blev man ju lite nyfiken på VAR den där kursen hölls och hur ni fick nys om den 

#15 Kursen var hos Steven Jones, hemma i hans verkstad i Samstorp, Värmland och nys om den fick vi här på forumet! Helnöjd - som sagt!
Idag har jag träffat Abbis 😎. Det var väl på tiden efter att ha kommunicerat här i sisådär 5 år! Jätteroligt!
Imorgon förmiddag blir det kaffe ur en Abbis-kopp!
Kul att ses Pyro..Hoppas kaffet kommer smaka bra 🙂
En krukmakare och bloggare http://krukmakerihemjord.blogspot.com/
Vårt symposium i somras var ett sånt tillfälle när jag träffade massor av ifokusar. Jättekul!
Sajtvärd för Keramik ifokus
_
_
Hoppas det blir ett nytt symposium och att jag inte missar det denna gången.🙂