Keramik iFokus

Keramik

Etiketterutställningargallerierkeramiker
Läst 1810 ggr
Vavrakeramik
0

Partnersök(!) Kungälv-Göteborg

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Hej, jag söker "keramisk" partner! Ett tillfälle för rätt person!

Jag planerar att expandera med större butikslokal o även större verkstad. Söker dig som genom "hyresavtal" vill ha din arbetsplats här hos mig (hel eller deltidskeramiker) samt dela öppettider för butik. Även kursverksamhet.

Finns sedan snart 2 år längs Marstrandsvägen, 3 mil norr om Göteborg med goda bussförbindelser från tex Göteborg. Fler och fler kunder stannar till, tittar o handlar. De vill träffa och handla direkt av hantverkarna och köpa keramik gjord på plats!

Jag strävar efter en åretruntöppen levande verksamhet men fokus ligger trots allt på sommarsäsongen samt helger under vår o höst. (Det passerar ca 4-6000 bilar per dygn!) Det finns även planer på nån form av kafé, redan nu säljer vi glass o kaffe.

Vill du veta mer? Kolla min hemsida www.vavrakeramik.se samt på min ifokussida. Är du intresserad så hör av dig. MVH Helen

zzaga
0

Hur stor butik och verkstad kommer du att ha sen? Lite nyfiken bara.

Vavrakeramik
0

Idag har jag både butik o verkstad i Lillstugan som är cirka 45-50 kvadrat. I första steget planerar vi att inreda en större butikslokal i vår lilla Ladugård. Då blir butiksytan ca 45-50 kvm och hela Lillstugan kan nyttjas till verkstad. Idag används cirka en tredjedel som butiksyta. I steg två planerar jag att även flytta verkstan så att allt finns i samma hus. Då kan det bli totalt cirka 110 kvm i Ladugårn!

/Helen

Vavrakeramik
0

visst finns du där ute nån stans!

Vavrakeramik
0

putt…

poja
0

Detta är verkligen ett kanon erbjudande så slå till du tveksammma. Jag har varit där. Helmysigt ställe alldeles invid attraktiv "turistväg". Har stor potensial.

camsa
0

Jag blir helsugen! …men bor för tillfället i Karlskrona…

kinnekulle
0

Åh det låter verkligen uinderbart, och med kafé också…tänker..drömmer, men poff, jag är vaken och fast förankrad på Kinnekulle, bertagen tror jag de kallar det, men OM inte OM hade variot emellan skulle jag satsat full på det, verkar hur trevligt som hällst. Tänk bara på menyn, drejasmackor, Keramikerns favorit kaka…Åh/ Lyckost den som kan. Verkligen ett kanonrebjudande/ Marika

Bruzapetra
0

Wow, det var ju nästan man blev sugen därFot i munnnen

Men det är väl bäst att hålla sig kvar i Småland annars får min man spader:) Jag som just släpat dem hit från Götet…

poja
0

Men Bruzapetra! Hur kan du flytta från Götet till Småland.

Bruzapetra
0

Ja,det kan man undra:) Vi trivdes bra hela tiden, sista åren bodde vi i tollered, vid nääs, jättevackert. Men våra plånböcker trivdes inte lika bra:// Vårt hus här köpte vi för 350 000 med verkstad, butik o allt på tomten. det hade barta varit att lägga på en nolla i göteborg. Då hade det varit kört med mina planer på att klara mig som keramiker. Då handlar det bara om att bo och tjäna pengar. Faktiskt trivs jag underbart bra här. Är ju smålänning från början och min kära man är från en by i jämtland med 100 pers så vi är väl inget storstadsfolk helt enkeltFot i munnnen

kinnekulle
0

Låter som ettklokt beslut, tycker jag som älskar landet, skogen och närheten till naturen, skönt ändå när man inser att det finns andra möjligheter, som ni när ni valde småland och få arbeta med det man trivs med, allt för många människor låter andra saker styra och måste ha välbetalda arbeten för att kunna leva.

Vavrakeramik
0

Här är lantligt me kohagen som närmsta granne men bara 3 mil in till Göteborg. Gillar inte heller att bo i stan men den är bra att ha på en armlängds avstånd. ;-)

KeramikeniSkredsvik
0

Helen! Hade jag inte redan en egen verkstad hade jag inte tvekat en sekund. Hoppas du hittar en verkstadskompis!
/Sofia

pyromanen
0

Kan kanske vara idé att göra "reklam" på någon skola, där det finns en massa människor med idéer och som inte redan slagit rötter nånstans?

Vavrakeramik
0

Jag har lagt in annons på Blocket också. Det är lite svårt att veta vart man ska leta/annonsera. Har tänkt tanken att höra av mig till lite skolor men så vet jag ju att det är folk på iFokus som går på olika keramikutbildningar också. Kanske nån som känner nån som vill sätta bo alt. bor i närheten. Det är ju ej akut.

hejbe
0

Åh, vad kul det låter!

I fantasin har jag redan köpt grannhuset och flyttat in… och så jobbar jag som bara attan tillsammans med dig i verkstan samtidigt som jag serverar kaffe och hjälper  kunder i butiken, jag tror minsann att vi har utställningar i ladugården också….fniss

Finns det någon skola i närheten som mina tvillingar kan gå i… ?

lotta2
0

Åhh, så synd att jag redan har ett eget ställe. Jag hade så gärna haft någon att dela butiken med och ev verkstad också, dessutom är det ju så som jag också vill ha det, café och utställningar och butik. Så trevligt det ser ut också. Men åt helt fel håll tyvärr… Och jag har redan flyttat färdigt för ett par liv  framåt… :D

Hittar du inte rätt person är ju en variant att få in pengar är att ta in andras jobb och sälja på kommision såklart..Men det hjälper ju inte till i butiken så klart… Hoppas du hittar någon lämplig, jag hade ju tyckt det var lite läskigt att få in en partner i verkstaden, tänk om man inte gillar varandra så mycket efter ett tag  eller grejerna som den andra gör …hu..vad jobbigt det kunde bli. Men å andra sidan vad trevligt att ha någon att prata med, eller bara att ta en fika ihop…Åh, nu blev jag med sugen…:D

poja
0

Du tog upp en mkt viktig sak om rätt partner, att man kan stå upp för varandras saker, att man trivs och har kul tillsammans, att båda har samma driv, att man går ihop som personer helt enkelt. Viktigt är att man så långt det går drar upp riktlinjer som känns bra för båda.

Vavrakeramik
0

Självklart måste det vara rätt partner. Vi får köra på prov ett tag så att båda kan känna sig för. Känns det ej bra för båda så gynnar det ju ingen. Personligeherna ska stämma och keramiken gärna komplettera min. Jag gör mest drejat bruksgods + lite rakubrända ägg, hjärtan mm. Är ej så "konstnärlig"

Kommission ja visst, men vitsen är att om man är två så kan man ha öppet mer och därmed sälja mer! Dessutom tror jag det kommer att behövas två personer för att driva runt Vävra keramik i framtiden, i alla fall under högsäsongen. Det kommer helt enkelt komma så mycket folk att det blir för stressigt annars. Särskilt om vi väljer att utveckla café biten.

Under denna sommaren har jag haft öppet 5 dagar i veckan(med lite hjälp), det kommer mellan 15-55 personer per dag och det är bara andra sommaren (förra sommaren hade jag bara öppet 3 dagar per vecka då vi hade en liten bebis…). Nästa sommar kommer ju ännu mer folk, det sägs ju ta 3-5 år att bli etablerad!

Blir det större butik och därmed större utbud samt att man kan sätta sig ner o ta en glass o en kopp kaffe e succén given! Sen e det klart att vi inte kommer tjäna storkovan för det. För den som hyr in sig går det ju givetvis även att sälja via andra återförsäljare. En stor del av mina intäkter kommer på kursverksamheten, även där är det bra att vara två. Dels kan man vikariera åt varandra, dels kanske man kan ha kurser med olika inriktningar beroende på vad man gör för grejor.

Saltabad
0

Stort Lycka till Vävra! Jag åkte förbi bara för någon vecka sedan men gick inte in, ångrar mig grymt just nu. Men jag är förbi lite då och då under året och kommer in nästa gång.

A.M.L.
0

Stort lycka till önskar jag också! Jag har tittat in idag påväg ut till Marstrand, det var fint och kommer att bli ännu finare! Den nya verkstaden/affären kan verkligen bli härlig, vilka utrymmen och ett jättebra läge. Jag väl egentligen vilja prova att få vara med…men jag vill helst av allt jobba med keramik, har lite svårt att vara trevlig…äsch, jag menar att jag sitter hellre tyst för mej själv än pratar med kunder, har tidigare provat både café och B&B, jättekul och slitigt dygnet runt…och tiden att jobba försvann…(fast det finns ju lågsäsong också).Hursomhelst ha det jättebra i Vävra, nåt samarbete på nåt sätt, nångång vore kul!

A.M.L

Rozzy
0

Ser fram emot att besöka dig till november.

Rozzy