Keramik iFokus

Keramik

Etiketterkeramik-bränningraku
Läst 1707 ggr
rakuLotta2
0

silverlera och keramik ihop?

I cebex katalog står det att man kan använda silverlera att reparera keramik med.(typ limma en spricka)

Hur funkar det med bränning då? Trodde man behövde speciell ugn för att bränna silverlera…eller funkar det att bränna i vanlig ugn på detta sätt? Någon som vet?

kia1
0

Du behöver inte ha en speciell ugn, du kan mycket väl andvända din keramikugn. Men de flesta köper en liten ugn för det blir lite dyrt att värma upp en stor ugn för ett liten ynka smycke.

Visst kan du kombinera keramik och silverleran men att säga att man kan laga saker med silverleran det tycker jag nog är att ta i lite, men det är ett relativt nytt material och man kommer på nyheter hela tiden, så det bästa sättet är att prova, det ska jag gära nästa gång något går sönder.

lotta2
0

Det går bra att fylla små sprickor på detta sättet, man ska inte glömma bara att polera dom efter bränningen då silvret annars bara ser grått ut.

kia1
0

OK att fylla sprickor , jag trodde du menade att sätta ihop två bitar , dumt av mig;)

rakuLotta2
0

Tack alla,  för svar…det blir väl att testa helt enkelt. Tycker att det låter som en häftig mix…om det skulle funka….GladLotta