KeramikiFokus-symposium 2015
Lite hastigt inpå kanske, men vad ska vi göra då? Synpunkter, förslag, idéer?
😎
En människa kan göra vad hon vill, men inte vilja vad hon vill.
Något så man ser lite mer vad alla gör. Om alla hade med sig ett eller några få flremål som är typiska för hur man jobbar. .. vore spännande att se tycker jag. Sen vet jag inte helt hur man skulle göra, om det skulle vara en utställning bara inklusive namn och lite text eller om man skulle göra annat . Nån lek där msn ska gissa : vem tror du har gjort dessa saker? eller nåt helt annat.
Kanske inte alla, men de som har lust. Det skulle nog bli ganska många ändå.
Sajtvärd för Keramik ifokus
_
_
Man kunde göra utlottningsföremålen som en liten utställning som man kunde titta på lite längre innan dragning!
Le mera me lera! 🙂
www.kajsaskeramik.se
Det har pratats om många ideer vid fikabordet.
En var att ha en keramikstafett. En person börjar göra en föremål. En annan fortsätter. En tredje dekorerar.
Det brainstormades om att göra instrument och sedan ha uppträdande på lördagkväll. Kanske något som måste planeras innan så att några har med sig instrument. En person pratade om ev kunna få hit några musiker hon kände som spelade på ett sorts keramikinstument.
En punkt med någon som kan visa hur hen gör handbyggda saker tex med kavlade sjok.
Diskutionspanel (ämnen de skulle ta upp?)
Maud Andersson
www.skobykrukmakeri.se
Fick det här tipset på lek:
_Alla tar med sig en skål som de gjort. Lägg skålarna i papp-påsar, så att man inte kan se dom. Ge alla påsar ett nummer. Lägg lappar med samma nummer i en ask.
_
Gör sedan flera lappar med instruktioner som exempelvis: "Du får byta denna kruka mot den minsta", "Du får byta denna kruka mot den som står till vänster om dig", eller, Byt denna mot en kruka som är grön eller ta en oöppnad påse" osv.
En människa kan göra vad hon vill, men inte vilja vad hon vill.
Fler platser så att jag kan komma med 😃
(för oss velpottor med veliga chefer som ger dubbeltydliga svar som har lite svårt att anmäla sig i "den goda tiden")
Skulle vara kul att fler kan delta. En lokal/skola/verkstad/vandrarhem så att alla som vill vara med får plats. Det är mitt önskemål.
Glöm inte utställningen! (vi pratade om den efter anförandet starta kooperativ)
Större utställning i samband med vårt symposium, där vi kan bjuda in allmänheten kanske!?
Malin G