Amerikansk formkeramik??
Hej på er!
Jag är ny på den här sajten och har en liten fråga:
Är det någon som håller på med "Amerikansk formkeramik"?
Målade mycket sådant för några år sedan och funderar lite på att börja igen. Har slutat röka och behöver lite tidsfördriv!
Tack på förhand
Åsa

Vad är det?

Ja du hur ska jag förklara det…Det är är formgjutna figurer som kallmålas och sedan sprayas som avslutning. Jag tror att själva figurerna skapas genom att hälla flytande lera i formar. Figurerna är ihåliga och bränns i ugn innan de målas.
Vilken underbar förklaring va!!!
Jag ska kolla runt lite och se om jag kan hitta en bättre förklaring.
Åsa

Googlade på "amerikansk formkeramik" och det kom fram en del så nu vet jag. Tusen tack!

Här i Göteorg är det ett företag som kallas Ceramic Atelje ( Väderlestorget) som säljer materiel samt har kurser i detsamma. Man målar på färdigskröjade föremål med en typ akrylfärg som man senare patinerar meden oljefärgs emulsion.
Det finn s att köpa material i Stockholm också.

Jag håller på med sånt, och har försäljning av vitvarorna. titta på min hemsida.
brukar vara lite annonser på blocket då och då med formar så kolla där

kia1:
Vad roligt! Jag kollade din hemsida och vilka otroligt fina saker du målat! Du är fantastiskt duktig. Jag har nog aldrig sett så välmålade grejer förut! Det är som från katalogerna!
Kan man handla från din sida eller är det personligt besök som gäller?
Kram Åsa

Tack så mycket:))
Jag har ingen web shop utan det är bäst att du kommer hit om du vill kan jag sända dig en formlista så du ser vad jag har, jag har ett par hundra olika former,
Du är varmt välkommen hit,
Jag var till Strängnäs nu i sommar och det tog ca 1,5 tim att åka dit härifrån
Karina