Keramik iFokus

Keramik

Etiketterutrustningverkstadverktyg
Läst 1084 ggr
EvaLeraMM
0

Elen till ugnen

Jag har en fråga till er som har eran verksamhet i flerfamiljshus, typ i källaren i ett hyreshus. Om man har en ugn som behöver 3-fas och ca 15-20 kW och behöver dra in det till lokalen. Räcker det med att en elektriker fixar det eller måste man ta kontakt med elleverantören också? Hur mycket fick ni betala? Tack på förhand. /eva

Bruzapetra
0

Det finns en tråd om detta nånstans… Ska se om jag kan hitta den. Men du behöver inte säga till elleverantören för installation av trefas, däremot om du kanske måste säkra upp huset några ampere om det inte funkar med ugnen. Fick själv strömavbrott hela tiden när jag körde ugnen och var då tvungen att  uppgradera från 20 till 25 ampere för att vi skulle klara av allt.

Tyckte det var väldigt dyrt när elektrikern kom hit. Tror jag betalade typ 5000, men många här sa att de hade billigare elektriker, värt att kolla runt med andra ord!

Bruzapetra
0

Säkra upp huset hette den….

[karamell]
0

Ring till brandmyndigheten där du bor så kommer dom och tittar så att det är riskfritt att ha ugnen i källaren, kostar ingenting!

avalon
0

Det är en elektriker som skall skicka in ett papper till elleverantören om att han har bytt säkringar till huset, om det behövs. Så var det iallafall när jag kopplade in ugnen.

EvaLeraMM
0

Okej, tack! Nu blev lite ljusare igen. :o)