Temperaturgivaren
Hej! jag har slagit av porslinsstaven på kännaren till ugnen ända inne vid fästet. Den yttre staven gicka av helt och den inre gick också av med sitter kvar i fästet. Hjälp mig ! vad ska jag göra? kan man limma fast den? ska jag köpa en ny stav? var kan jag få tag på en sådan isåfall? Jag hade precis fyllt ugnen med glasyrgods och skulle bara rätta till den övre pjäsen, det räckte med en liten stöt för att den skulle gå av. typiskt!! Misan P
Vad heter ugnen…?
"Don't Panic" (Douglas Adams)
Ugnen har tyvärr inget namn. Jag köpte den begagnad av en konstnär, hon visste inte heller vad ugnen hette. Automatiken är en Bentrup TC 405 och staven sitter instucken i ugnens övre del, snett nedåt. Har du något tips? /Misan
Om givarens insats är hel (dvs du ser fortfarande en temperatursiffra i displayen), räcker det med att du byter det avbrutna höljet. Någon av de mer välsorterade leverantörerna borde kunna hjälpa till med det. Dra ut hela givaren och ta en bild av den, så underlättas identifieringen.
Det där är en mycket vanlig givare. Om tråden är hel (dvs du ser en temperatursiffra i displayen), behöver du bara ett nytt hölje. Den finns dock i olika längder. Ring t.ex. Cebex, ange längden, och maila dina bilder, så torde det ordna sig.