Keramik iFokus

Keramik

Etiketterutrustningverkstadverktyg
Läst 1505 ggr
Århultaren
0

Äldre automatik

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Jag har köpt en begagnad ugn från Naber med tillhörande automatik, se bifogade bild. Enligt säljaren fungerar den, jag får den dock inte att starta. "Strömbrytarlampan" lyser men inte den runda lampan. Är det någon som kan hjälpa mig? Finns det någon "startknapp" som jag inte hittat?

Bo§e
0

Först:   Kontrollera att givaren är hel, och/eller om kablaget till givaren har ett avbrott någonstans.  Kontrollera också att givaren eller dess kablage inte blivit polvänt vid installationen…

"Don't Panic" (Douglas Adams)

Århultaren
0

Ugn och automatik har suttit ihop hela tiden så ingen inkoppling har skett. Var/hur kollar jag givare alt om det är polvänt?

Bo§e
1

Äsch, jag glömde !!! det kanske allra viktigaste…om ugnen flyttats, bör du förstås kontrollera DÖRRKONTAKTEN (eller lockkontakten, om ugnen är toppmatad)….    Den kan mycket väl ha rubbats ur läge en aning, och det räcker för att ugnen inte skall starta.   Börja med det..!

🙂

"Don't Panic" (Douglas Adams)

Århultaren
0

Vad jag kan se så är dörrkontakten ok. Iaf så har stiftet o brickan kontakt.

Thore L
0

Finns det Guldsäkring på Ugnen(Syns på 2 stavar i Bakväggen) så kan det vara den eller Förstärkaren för denn 

sitter ovanför Kontaktorn inne i Automatiken

Århultaren
0

Tack för respons! Eftersom säljaren garanterat att ugnen skulle funka får den nu åka tillbaka till honom.