Keramik iFokus

Keramik

Etiketter: utställningargallerierkeramiker
Läst 2484 ggr
troll
0

Keramikmässa i Gustavsberg i nov!

Är det någon av er som har tänkt ställa ut? Jag har gått och grunnat på detta. Tycker att det blir för mycket pengar och för stor plats (min.9kvm) för mig, och så vet man ju inte om man platser och om pengarna för en monter betalar sig osv…Är det någon som kommer att vara där?

avalon
0

Nej jag tror inte att jag kommer att ställa ut, visste inte ens om att det fanns. Däremot vore det skoj att gå och titta. Finns det nån hemsida man kan kolla närmare på ?

troll
0

www.glasporslin.se

Jag fick "inbjudan" för någon månad se´n, och har grunnat på detta, men det kostar ju en hel del och jag känner mig inte redoför det ännu, i alla fall inte ensam om en monter, men gå och titta kommer jag absolut att göra.

abbis
0

Jag fick inbjudan i våras..och slängde den pga av priset.Nu har jag dock blivit uppringd och fått ett bättre pris så jag överväger att delta..mycket massmedia på plats och direktförsäljning till kunder kan nog ge ett överskott*L*

En krukmakare och bloggare http://krukmakerihemjord.blogspot.com/

troll
0

Hmm. Kanske vore något i alla fall. Känner mig dock aldeles för "grön" för sån´t här själv…Jag vet inte…kan man dela….gå ihop några stycket?

frykis
0

Är du med i KHVC sponsrar dem dig, så jag ska vara med!

krukpia
0

Ett tips…läs avtalsvillkoren noga. Det gjorde jag och bestämde mig för att inte delta.
Det står något om att man inte garanteras den yta man betalar för. Även något om att om det inte finns plats till alla anmälda, alltså ingen tilldelad yta alls, får man inte tillbaka anmälningsavgiften ….som jag tror var ett par eller några tusen…

frykis
0

Hm, har nog inte läst tillräckligt noga, har betalt 1200:- i anmälningsavgift… Jag ska dela monter med en annan keramiker så vi får se hur det går, med mindre yta blir det knepigt att få plats.

troll
0

Jag tänkte avvakta i år men däremot gå och titta förstås. Känner mig fortfarande lite för "grön" (har bara haft mitt företag ett år) och hinner inte med allt…

cherie
0

Jag blev inbjuden tidigt i våras..bestämde mej för att ta chansen att visa upp sig på ett större ställe…fick senare all info om pris minsta yta osv..tänkte då ställa ut tillsammans med en kollega..om vi hade bestämt oss innan midsommar fick man 15% procent på kostnaden..men vi backade ur då och jag bestämde mej för att gå dit i år och kolla hur det ser ut och senare höra vad utställarna tyckte om det hela…alldeles för mycket pengar..men kanske till nästa år om det ser lovande ut,,

Jonas_B_GP2007
0

Hej allihop!

Som projektledare för mässan kan jag lugna er med att det "finstilta" på baksidan av avtalet är standard avtalstext som måste ses i sitt samanhang.

1. Självklart får ni den yta ni betalar för.
2. Självklart får alla som betalar plats på mässan. Om vi sedan av någon orsak skulle neka någon deltagande återbetalas hela den summa som ev. inbetalats. 
3. Kontaka mig för diskussion om montrar vi har x:antal idéer för mindre kostsamma lösningar för mindre aktörer som inte är medlemmar in t.ex. K.H.V.C.

Hälsningar / Jonas Björngård / Projektledare / Glas & Porslin 2007 på Gustavsbergsmässan

abbis
0

Hej Jonas

Då kanske man kan få svar på en del frågor..

Hur många är anmälda hitills och hur många får plats?

Kan man anmäla sig så sent som nu?

Vad är minimiytan ?

evaz
0

Vilket datum och vilken tid gäller för Gustavsbergsmässan? Låter som något jag gärna vill gå på.

Denna kommentar har tagits bort.
Jonas_B_GP2007
0

Hej allihop

Datumen för mässan är 23-25 november. Unde september kommer vi "släppa" de första utställarförteckningarna. Men ajg kan redan nu säga att intresset är större än vi vågat hoppas på.

När det gäller "miniyta" så har vi ett "konsthantverkar-torg" där vi erbjuder en "Nyckelfärdig" 6 kvm monter till ett mycket fördelaktigt pris. Kontakta mig så berättar jag mer. Ni hitta min kontaktinformation på "min sida". Klicka på min bild här till vänster till vänster.

Hälsnignar / Jonas

Jonas_B_GP2007
0

och…..då vi genomför denna mässa för första gången har vi inte satt ett "sista anmälningsdatum". Men självklart finns nu risken att ytan tar slut och från c:a mitten av oktober kommer vi av praktiska skäl ha det mycket svårt att "rita om" monterplaceringarna. Så efter c:a 15 okt är det svårt att boka monter.

// Jonas

ijonsson
0

Jonas - näst gång ni ska ha en liknande mässa hade det varit toppen om ni la den vid en annan tidpunkt. Det är ju mitt i julmässornas tid så jag och många med mej är sen länge uppbokade… Synd!

Iréne

Jonas_B_GP2007
0

Hej Iréne

Efter första genomförandet kommer vi självklar utvärdera alla olika beslut vi tagit kring mässan. När det gäller datumet i år, 23-25 nov, så tror jag ändå att mässan ligger rätt i kalendern för alla er utställare som vill ha bra försäljning på mässan.

Jag tror också att ni kommer se att denna, lite mer nisch:ade mässa, kommer få betydligt fler, av era produkter intresserade, och "köpglada" besökare.

Tråkigt att du redan är uppbokad men jag hoppas att du ändå får tid att koma ut och titta på mässan för att skapa dig en uppfattning om resultatet.

Vi ses! // Jonas

abbis
0

Tacksam över svar på fråga A oxå..Att många är intresserade är inte intressant .Frågan är hur många ÄR anmälda och hur många får plats.Vad jag förstått så är inga av dom stora elefanterna anmälda pga att dom behöver mer tid  att planera sina mässor.Så frågan är då vilka som är kvar.

Jonas_B_GP2007
0

Hej Abbi

Som på alla mässor presenterar vi utställarförteckningar vid bestämda tidpunkter på vår hemsida www.glasporslin.se. D.v.s. följ utvecklingen där. Vi kommer presentera de första listorna under slutet av september.

Hälsningar / Jonas

abbis
0

Det va synd att du inte kunde ge någon info om detta förens slutet sept.Då blir det för sent att anmäla sig förmodligen…

Rozzy
0

Det är kul med mässor mycket inspiration… och det kopieras inte bara i stugorna utan på de större firmona med. Jag vet hur det går till, har mina mönster i på formex, fast det är många som låter bli att ställa ut där pga av plagiering. 

Det finns alltid en fram och baksida men det är bra att ni är medvetna. 

Rozzy

Denna kommentar har tagits bort.
Jonas_B_GP2007
0

Hej Igen.

Rozzys reflektion om plagiering är självklart korrekt. Det finns alltid en risk att "någon" uppskattar det Du gör och vill ta genvägen att kopiera detta.

Men min uppfattning är följande:

1. Chansen att någon uppskattar det du gör och köper dina produkter är betydligt större en risken av plagiering.

2. Delta i plagieringsdebatten. Vi kommer skapa utrymmet och förutsättningarna för dessa branschdiskussioner under mässan. Hot eller möjlighet? det är frågan…..?

Hälsningar // Jonas

ijonsson
0

Jonas, vilket härligt positivt sätt att uttrycka sej… "det finns en risk att någon uppskattar det du gör" - det gillade jag! Är så trött på alla bittra, negativa synpunkter som dyker upp i dessa diskussioner. Heja, mer sådant!

Jonas_B_GP2007
0

Hej ijonsson och ni övriga.

Risker och problem finns alltid. Låt oss se dessa som möjligheter i stället. Oavsett vad man gör så finns alltid risken att någon försöker kopiera bra saker, affärsidéer, produkter etc.

Om detta stoppar oss från att presentera våra produkter eller tjänster på marknaden…….var skulle det sluta?

// Jonas

abbis
0

Är det någon som vet hur många som skall ställa ut på mässan…Deras hemsida säger ingenting ..fortfarande

Vavrakeramik
0

nä, men jag fick en ny inbjudan förra veckan så uppenbart är de ej nöjda med antalet ännu.

abbis
0

Jasså .Du har fått en ny inbjudan! Själv fick jag ett mycket kryptiskt meddelande från någon mässansvarig som skrev -Vi ses på mässan! Jag är inte anmäld så jag såg ut som en fågelholk när jag läste detta…Är dock nyfiken på hur många deltagare det kommer bli.Blir det tillräckligt att det är värt ett besök så åker vi upp över dagen och tittar!

Vavrakeramik
0

abbi, jag läste inte så noga ska jag erkänna. Det kanske var samma utskick. Jag tolkade det som att de ville ha dit fler men kanske var det bara att de ville vi skulle besöka? Har kastat det för det var inte aktuellt för min del.

Jessika
0

Jag har oxå fått en andra inbjudan, tänkte som du vävra att de har lite folk.

Vanja-K
0

Ang.mässor och utställningar. Jag har en utställningsbox. Står på ett bord. Bordet går att fälla ihop. Boxen sitter ihop med bordet. Ni som bor i Stockholstrakten får gärna låna den om ni behöver.

Jonas_B_GP2007
0

Hej igen allihop! 

redan nu kan jag informera om att vi skapat mer än vi vågade hoppas på när vi drog igång arbetet med mässan.

Idag har vi allt ifrån enskilda kosthantverkare och kooperativ till museer och skolor anmälda.

Bland de anmälda kan jag nämna Blås&Knåda, Galdra, Rörstand, Glasakademin etc.

Att vi fortfarande söker utställare är helt självklart. Vi har 7.000 kvm mässhall vilket mer än väl räcker för vår mässa. Det finns alltså fortfarande ytor över för sena anmälningar och därför ger vi dem som fortfarande inte bestämt sig chansen att vara med.

Tveka inte att ringa mig om ni har ytterligare fler frågor.

Mvh // Jonas Björngård / Projektledare GLAS & PORSLIN 2007 / 0708 - 27 77 67 / jonas.bjongard@gustavsbergshamn.se

Ulla
0

Jag har strukit en del av inlägget ovan så att det bättre följer våra Skrivregler. Nu låser jag den här tråden för ytterligare kommentarer. Den som har fler frågor ang. mässan kan höra av sig direkt till Jonas Björngård.

Sajtvärd för Keramik ifokus

_
_

Inlägget är låst för nya kommentarer