Keramik iFokus

Keramik

Etikettoff-topic
Läst 793 ggr
Ulla
0

Jag är så oerhört stolt

Jag har precis kommit hem från ett veckolångt besök hos min 82-åriga mamma, och jag är väldigt stolt över henne. För ett år sedan trodde vi att vi förlorat henne. På ålderdomshemmet sa de att de inte klarade av att ta hand om henne - hon var i för dåligt skick. Det enda som återstod var långvården, och hon hade nog inte så långt kvar.

Nu, ett år senare, bor hon i sin lägenhet och klarar sig helt själv. Hon har återhämtat sig på ett mirakulöst sätt, men hon har också arbetat hårt för att komma dit. Tar långa promenader varje dag, löser korsord och läser massor av böcker för att träna minnet som börjat svikta, har skaffat sig hörapparat och följer med vad som händer i omvärlden. Det enda hon klagar över är att hon har för litet att göra.

Jag hoppas att jag själv har så mycket go i mig i den åldern. Jag är glad att jag har keramiken - då kommer jag aldrig att känna att jag har för litet att göra.

Sajtvärd för Keramik ifokus

_
_

Grodan
0

Vad roligt att du kan skriva så. Jag tycker mest det är jobbigt att min mor åldras…

❤️ Värd 4 mus-ifokus - Välkommen!   <:3 }~~~ ( http://gerodean.se/ecards ) ❤️

Tazen
0

Va underbart att höra, vilken stark mamma du har,jag förstår att du är stolt.Ge din mamma en kram från mej,tycker att hon är helt fantastisk.Skrattande

zzaga
0

Vad roligt det är att höra att man kan ändra sin livsföring så sent i livet och få otroligt mycket tillbaka.

Jag tror helt klart på att hålla sig aktiv och att vara delaktig i det som sker runt omkring.

Pia
0

Vad skönt att det går åt rätt håll! Jätteviktigt att hålla sig ajour och med, låter härligt att hon klarat av att arbeta så med det:) Kanske kan hon börja handarbeta också, sticka, virka, brodera…? Det är både meditativt och ett sätt att låta hjärnan få motion.

LenaR
0

Mirakel händer hela tiden, men din mamma verkar ha vänt situationen med egen energi också! Fantastiskt att höra!

En människa kan göra vad hon vill, men inte vilja vad hon vill.

lotta2
0

Härligt att ha en mamma med sådan livskraft!

Hoppas verkligen man själv är i full gång när man blir gammal. Men jag har hört att keramiker ju ofta är verksamma högt upp i åldrarna och bara blir bättre och bättre, så jag ser fram emot att bli gammal…:)

tingel
0

Hej Ulla,

oh,så glad jag blir av ditt inlägg.Den damen tycks det finnas ruter i minsann.

Jag jobbar som rekreationshandledare på ett cervishem för penssionärer med eget boende, så det du skrev är som bomull för själen min, Jag märker ofta hur otroligt viktigt det är med motion och  aktiviteter, att aktivera minnet för äldre människor och framförallt deras motivation när de märker att visst jan jag ännu bara jag får lite hjälp (ex). Vi spelar mycket spel på mitt jobb,har sång och musik-artister,bara att ha tid att sätta sig ner och prata med dem och ge dem tid så får under att ske.

Ulla
0

Vad härligt det låter, tingel. Det borde alla gamlingar ha tillgång till, men jag har en känsla att det försvinner mer och mer pga alla besparingar.

Sajtvärd för Keramik ifokus

_
_