Keramik iFokus

Keramik

Etiketter: materialråvarorleror
Läst 8900 ggr
Droppen
0

Var kan jag närmast köpa lera?

Hej! Nu är jag sugen på att dreja igen, men har ingen lera och undrar vart jag kan köpa bra lera+glasyrer nu i sommar? Bor i skaraborg. Tacksam för svar!

Loove
5

finns tips i tråden "usch vad jag är arg" Cool

AnnaTH
1

Jag tror du får åka ned till Cerama i Ulricehamn - har inte hört talas om någon lerförsäljning närmare än så men det kanske nån annan har…

Vavrakeramik
3

Du kan beställa från en återförsäljare och be dem skcika det hem till dig. Då spar du bensin och tid. Kolla Länkarna här ovanför till återförsäljare. Frakt är inte så dyrt som man tror i alla fall om man undviker Posten…

Droppen
5

Vi har handlat av cerama i ulricehamn men är inte alls nöjda med servicen så nu måste vi välja något annat..Göteborg skulle passa bra, någon med bra tips på vart man kan köpa lera där?

abbis
1

Du kan handla av den som är billigast och har bästa servicen…inte behöver du åka och hämta …dom skickar*L*

En krukmakare och bloggare http://krukmakerihemjord.blogspot.com/

Droppen
1

Det kostar väl ganska mkt i frakt ?

abbis
0

Det beror ju på hur långt du måste åka då..Men en pall med 480 kg kostar ca 400-450 kr..ska man räkna in bensin slitage på bilen då det är tunga grejer eventuellt hyra släp tiden som du får vara frånvarande i verkstan då detta måste hämtas på arbetstid etc etc så tror jag faktiskt att man tjänar på att skicka efter..

En krukmakare och bloggare http://krukmakerihemjord.blogspot.com/

Droppen
0

Vi har ju ca 13 mil till gtb. Jag har ju keramiken som hobby och köper ju inte alls så mkt lera..få det levererat eller hämta själv..tror det går jämnt upp..men vi brukar passa på att göra lite annat skoj med..en sväng till ikea tex..Skrattande

helenahenstedt
0

I göteborg,mölndal tror jag, finns keramikexperterna, någon har nämnt någon Bosse på Ringövägen el nåt sånt. Eniro kanske kan vara något.

Vavrakeramik
0

På Ringön finns Bo Erlander AB, han säljer Creatonlera billigt. Från 7.50 per kilo inkl. moms.

Tel. 031 - 22 35 50

LenaStina
0

#4 Intressant det du skrev om servicen på Cerama i Ulricehamn. Det är alltså inte bara jag som känner så.Ledsen

poja
0

Vad har hänt på Cerama? Är  inte Maria kvar? Hon är ju ur trevlig.

Vavrakeramik
0

För några år sedan blev fel saker sända, fel antal fakturerade osv från Cerama . Jag vet ej hur det är nu.

sore
0

Jag var tidigare droppen här men har bytt till Sore (efter lite strul av mig)..nu till saken, vi var inte nöjda alls för sist vi var på cerama så var det glömda beställningar, lång väntan där och jaà inget direkt trevligt bemötande…så därför var vi ej nöjda.