Drejskiva Roderveld Max
Finns det någon som har en Max Roderveld till salu?

Har du kollat in den här sidan:
http://www.stoneware.net/stoneware/anslagstavla/anslagstavla.htm
Där brukar finnas endel till salu.
Tack så mycket zzaga. Östmans sida är mig välbekant. Frågan jag ställt kommer sig av tjuvkikande här på keramik i fokus för ett tag sedan då jag såg någon som hade en Roderveld Max 30 till salu - säkert såld redan men försöka går ju..

Aha:D
Hoppas att du får tag på en. Varför vill du ha just det märket? *nyfiken*
Jag har två sådana, en Max 30 och en Max 60 och dom är helt suveräna, ingen plast här inte…behöver fler..de jag har är köpta nya (dyrt) och kan jag hitta begagnat så köper jag gärna så.

Aha:) Bättre än Brent?
Jag har kört Brent cxc under 8 år och Rodervelds Max i 5 år och kan för mig själv konstatera att de är lika bra rent fysiskt, plast på Brent dock, inge bra då tråget faktiskt får sprickor (antingen via våld eller av ålderskrämpor).
Max har inga konstiga matrial, tråget rår man inte på att förstöra överhuvudtaget, träskivan kan väl kanske behöva sig en omlackning någon gång men det beror ju på hur grisig man är när man arbetar. Rent utseendemässigt så är det en smaksak vad man tycker. Själv ville jag ha ett alternativ till den plastiga Brenten som "alla" ville ha så jag svalde alla lovord om Rodervelden med hull och hår - dessutom var den snygg! Låter fruktansvärt ytfixerat - och det var det också. Idag kan jag bara konstatera att den höll allt och mycket mer så ja visst kan jag köra Brent men Roderveld om jag får välja - och det får jag ju faktiskt.. men som sagt innan man väljer så bör man kanske inte göra som jag gjorde utan faktiskt testköra och jämföra ordentligt före köp.

Sannas
Vad bra att få en redogörelse för vad som sklijer dem åt! Jag har inte ens testat en Max någon gång…ännu iaf:D
Zzaga
Den "redogörelsen" gäller mig icke att förglömma och mina högst personliga tyckanden/erfarenheter.
Vill du testa Max så ring Lergrossisten, Mats Taube - han är ute och åker med sin husvagn allt som oftast för att visa upp sina produkter, kan säkert tänka sig en tur åt ditt håll eller om du sluter upp där han ska ha visning.

sannas
Naturligtivs:D
Hmm… kanske ingen dum idé , men just nu är jag fattig som en krykråtta … lite taskigt att be honom köra ända hit när man ändå inte kan köpa just nu. Men tack för tispet! Jag ska verkligen försöka testa en Max innan jag går och köper något annat.

Ja, gör det, tycker jag. Har en sån själv och ingen annan som jag testat är bättre !

Jag vill bara instämma. I skolan drejar jag på en Brent CXC och jag var i valet och kvalet om jag skulle köpa mig en Brent eller en Shimpo när jag hittade en annons om en begagnad Max30. Den överträffade mina förväntningar och är verkligen ett bra köp.
Jag gillar också det faktum att det är minimalt med plast på denna drejskiva den känns liksom mera rejäl.
It is no measure of health to be well adjusted to a profoundly sick society.
Zzaga:
Jag såg att du bor i Stenshuvud/Kivik. Max används på Capellagården samt HDK GbG, skulle även tro att de har någon på Kuben. Ring Mats Taube och fråga om han sålt någon skiva till någon närmare så du kan testköra. Men som sagt skolorna är ett säkert tips annars och Öland kanske du åker till någon gång i sommar?
Hej, jag har en Max 30 som är till salu. Den är mycket lite använd ( högst tio gånger, jag hade sådana ambitioner när jag köpte den och sedan vet jag inte vad som hände…). Alltså i mycket gott skick.
Till drejskivan medföljer även en Max stol som är suverän. Går att ställa in så man sitter perfekt. Jag är dock osäker på vilket pris jag ska ta. Köpte drejskivan för 10.000 och stolen för 1.000 för några år sedan. Har du något förslag?
Jag bor i Stockholm, Enskede.
/ Cecilia
Cecilia titta i din inkorg så vi får direktkontakt.