Keramik iFokus

Keramik

Etiketter: utrustningverkstadverktyg
Läst 2322 ggr
mangobango
0

Vill ni höra om ett drömklipp?

Förvånad

Jag tror knappt det är sant. Nu har jag har köpt en hel keramikverksta för 40 pix Och vi hämtade material och sånt igår. Idag fick jag flyttfirmehjälp med att flytta maskinerna.

Det var 2 drejskivor varav en shimpo, en lerkran shimpo, en ugn Electroheat 150 liter m Naberautomatik, ett sprutskåp, massor av råmaterial och ca 400 kg lera. Allt i ett paket bara så där! Och det bara 2 mil från där jag bor. Tänk att sånt kan bara hända!!! vilken sanndröm! Men nu återstår att fixa till med hyllor och få fart på verkstan. OCH fatta hur sprutskåpet och lerkranen funkar…. Det måste jag lära mig. Hoppas jag får stöd av er då!

Flört

Jippijippijejjippijoj!!!!

Elorion
0

40pix??????!!!!!!!!!!!!!!!

Vad menar du??? Hur har du burit dig åt då????

Jätte grattis till digSkrattande Hoppas att det blir bra! Lycka till med din nya verkstad. //A-k

Vavrakeramik
0

menar du 40 kronor????

40000 verkar mer rimligt. Grattis!

cherie
0

Grattis grattis../Lycka till.-det var nog din "tur" nu..C

Bregotta
0

Vad kul! Vilken lycka! Jättegrattis till dig! Ibland skall man ha tur!!!Skrattande

ijonsson
0

Grattis! Det är ju underbart! Berätta hur det gick till!

helenahenstedt
0

Antar att det var det jag skrev till dig personligen som du sa nej tack till… Hade jag haft pengarna så…

abbis
0

JA det va ett klipp….blocket?

En krukmakare och bloggare http://krukmakerihemjord.blogspot.com/

Elorion
0

Bjurs?

KeramikeniSkredsvik
0

fantastiskt, grattis!

Bruzapetra
0

Låter ju för bra för att vara sant!!! Tusen grattis!!!

Vanja-K
0

Vilket flyt!!! Stort grattis och lycka till!Glad

zandriz
0

Du har ju tur du Glad Grattis grattis!!

mangobango
0

Ja, visst är det otroligt! Nu ska ni få veta historien bakom…så här gick det till…

Det hela började redan för 11 års en. Jag ville starta egen verkstad redan då, men fick erbjudande om att gå med i en förening med delad verkstad. Gjorde det då, verkade kul med att vara med flera och det var ekonomiskt fördelaktigt. Men efter tiden gick så utvecklades vi i 2 grupperingar. En aktiv och en inaktiv. Goda vänskaper utvecklades också. Jättekul! Vi drömde om Faluns eget "blås och knåda" i några lekfulla stunder. Och efter 8 år blev vi tvugna att byta lokal. Vi aktiva ville utvecklas med att ha ett galleri/butik i anslutning till nya verkstan. Vi fick tag på en sådan lokal. Bra hyra, hyggligt läge. Drömmarna blev lite närmre sanningen. Men, sen blev det kaos i föreningen. Sprickan vart så uppenbar. Och "grönsjukan" blev outhärdlig. Och nu efter 3 långa utdragna år med oändliga diskussioner och "ping pong", så har jag bestämt mig för att fixa egen verkstad, gå ur tråkföreningen och dessutom starta en ny roligförening med butik och ha kul som syfte…. Och jag hann inte mer än dra in andan, så händer allt, som jag drömt om i 11 år…

Jag lade ut ett svar här i ifkous på tråden "keramiker i Dalarna", som flera av er svarade på, det som handlade om just starta konsthantverksbutik. Sen satte jag även in en annons i 2 lokaltidningar om keramikugn och drejskiva. Letade på blocket efter saker. Ringde och mejlade. Sen åkte min mann och barn bort över allhelgona och då rev jag ut boden som står på vår tomt. Ut med allt. Isolerade boden. Målade väggarna. Undrade var alla prylar skulle komma ifrån och hur mycket jag kunde lägga på det….

Men se då ringde en äldre trevlig dam som sett min tidningsannons. Hon och hennes man hade en hel verkstad till salu. Deras son som varit keramiker hade gått bort i våras. Och nu var det dags att sälja och helst hela verkstan i ett köp. Det var liksom besjälat för dem. De ville inte stycka upp den. Tja, tycke uppstod direkt kan man säga. Jag tittade på verkstan drack en kopp te med dem och sade att detta köper jag. Och jag lovade att hjälpa dem rensa ut och sortera allt.

Och nu har jag alla prylarna hemma. I min 6m2 bod, Gud vad trångt. Men jag ska göra en compact workshop så länge. Och en hel del saker kan jag förvara ute under tak tills vidare. Och sen får jag väl bygga ut boden. På längden, höjden eller i vinkel. Alla ideér är bra utom de dåliga.

Min pappa som hjälpte till lite vid urlastning igår sade att "var ska du ha allt? Är du riktigt säker på detta?" Och då svarade jag att " mer säker kan man inte bli, det här fixar jag".

Och, javisst 40 000 kr var det, förstår att ni måste dubbelkolla. Jag trodde inte det var sant förrän sakerna stod här i min verkstad och trädgård idag… Min glädje är enorm, jag vet inte hur jag ska uttrycka den mer än

WOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOW!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Tazen
0

Grattis Glad iblandså har man flyt,du kanske ska köpa en lott åxå vem vet

pyromanen
0

Glad

pluppan
0

ja , många grejer var det från en som var med och bar….puh!

jättekul bruden! Skrattande

Jessika
0

GRATTIS!! nu är det bara att sätta igång att producera då?! härligt att du har sånt flyt nu!

sagabus
0

grattis till värsta klippet! Jag tror allt har en mening och nu hade du förtjänat att få tag i detta,  nu äntligen kan du starta det som du tänkt. verkligen skitkul!!

Petrea
0

En fin historia med ett lyckligt slut GRATTIS!

Bregotta
0

Vilken härlig historia! Glad blir man!Skrattande

Hubert
0

Det var en fin historia, grattis!

Rozzy
0

Toppen vad kul du har flyt nu.

Grattis!