Keramik iFokus

Keramik

Etiketterformadekorera
Läst 1617 ggr
LindaLunda
0

Undrar... vad ni gör?

Vilken arbestmetod gillar ni mest? Dreja? Eller vad är det som tänder eran skaparanda?

Har läst en lite nu här på forumet och jag tycker det 'pratas' mycket om just drejning.

Själv gillar jag att forma med händerna… modelera? Är inte så lusten på drejning….

Linda

Verkar som om detta nog var i fel kategori… och jag har försökt flytta inlägget men det verkar inte fungera?

LindaLunda

Vavrakeramik
0

Hej, jag drejar mest. De flesta gör nog det men jag vet att det finns flera som mest skulpterar också. Kika runt lite på siten så finner du dem också.

cherie
0

Drejar och skulpterar efter lust och behov..lika härligt båda när man kommit på något som man vill få fram,,-ibland på drejskivan eller med enbart händerna..ibland blandas teknikerna med varandra.

Petrea
0

Skulptera är absolut min grej! Roligt härligt och avslappande!Glad

abbis
0

Handlar väl om överlevnad..

En krukmakare och bloggare http://krukmakerihemjord.blogspot.com/

rakuLotta
0

#4. ..och vad av det du överlever på gillar du mest att göra då?

Jag gillar mest att skulptera men drejning är på uppsving…ju mer man lär sig desto roligare blir det. Glad

sagabus
0

jag gillar att skulptera, kul och göra fåniga figurer. drejning börjar jag kunna hyfsat nu och det vore roligt att göra en blandning av drejat o pålagt.

helenahenstedt
0

Drejar inte särskilt mycket. Är inte  tillräckligt skicklig för att det ska löna sig och det lockar mig inte särskilt att öva upp den förmågan (jag är ganska säker på att det går i rätt hög utsträckning). Kavlar mycket och bygger och kastar för att få fram strukturer. Gör hellre unika objekt än serieproducerar. Men lever inte av keramiken.

Bruzapetra
0

Jag älskar ju att dreja och gör det mest, men nu är jag sååå sugen på att göra lite tryckformar så det är nog det som står på tur när jag ska börja nu efter jul.

susanne.k.wall
0

Allt.

abbis
0

#5 Allt…

En krukmakare och bloggare http://krukmakerihemjord.blogspot.com/

hansw
0

Hej I dag går visst allt åt fanders. Jag har tagit massor med bilder med digg-kameran men nu lyckas jag inte tömma över den till datorn. Kamera o dator kan inte komunisera står det.

Så anslöt jag bredbandet  mobilt bredband TELE2 . normalt 7,2 Mb/s ikväll 56kb/s Suck Suck  Tele2 säger att sånt väder som det är på Öland så kan du vara glad att du kan surfa överhuvudtaget. Jaha.

Detta med limpistol på kavelen det har jag inte tänkt på tidigare. Verkar spännande. Åkte i går med fullpackad bil från Ljungsbro till vår sommarstuga. Dagen har jag jagat små möss,har en hög nu samt städat kylskåpet där allt var grönt av mögel.Sommarstugor ska användas på sommaren! Kanske det blir bättre om vi får lite snö.Adventsljustakar har alltid trasiga glödlampor. Bilen den 18 år gamla Toyotan vill i

Denna kommentar har tagits bort.
Denna kommentar har tagits bort.
[ReijmyreStengods]
0

Drejar det mesta, gjuter en del och formpressar en del. Använder även kavligsbord i vissa moment. Kul med variation!

vibeke
0

Drejar mest. Kavlar ibland (paperclay). Gjuter ngn enstaka gång.

mara
0

Gillar allt som man kan göra med lera -kavla ringla dreja skulptera- speciellt om man bränner det i Raku. Har inte arbetat så mycket i gjutning och aldrig i formpress, men det skulle säkert vara kul det med!Glad

pyromanen
0

har mest drejat, men går just nu kurs i att göra gipsformar och huvudet är full av alla idéer till vad jag nu ska använda den teknken till… så det blir nog nåt…

helenahenstedt
0

#17 Jag är intresserad av alla korta kurser för keramiker, så jag är jättenyfiken på vilken kurs du går och vad du tycker! Jag skrev en tråd som heter kortkurser, kan du inte skriva lite där om kursen du går?