Keramik iFokus

Keramik

Läst 235 ggr
Hallaberget
2

Olika frittor

Jag brukar prova en del recept ifrån Pinterest, men ofta innehåller de olika numrerade frittor som jag inte vet varken innehåll eller smältpunkt på. Finns det någon lista man kan beställa ang dessa.
Tacksam för svar. Hallaberget

Cireea
1

Jag läste fel i rubriken och funderade en och två gånger om det var en passande titel på iFokus 😂Kan inte ens skylla på att jag inte har på mig glasögonen heller.

"Better Yehet today than Kkaebsong tomorrow"
Todays fortune: You're shit out of luck

ler
0

Då måste man veta vilket fabrikat det är.

Ulla
0

Vilka är de vanligaste fabrikaten? Finns det väldigt många eller är det några få som dominerar?

Sajtvärd för Keramik ifokus

_
_

ler
0

Det finns en del fabriker men dom största är CCT och Ferro, dom producerar emellertid i kontinuerliga rörugnar så flexibiliteten är låg. Dom har 21 respektive 20 frittor som dom själva kan producera. Dom som jag oftast använder mig av är ett mindre företag som smälter sina frittor i tippugnar så dom kan växla sort hur ofta dom vill, och dom har riktigt många att välja på. Och så kan man designa sin egen fritta hos dom. Och saknar man en fritta som andra inte producerar mera så ordnar dom även det.

• Redigerat 2020-11-12 20:42 av ler
Hallaberget
0

#4: Tack för tipset! Jag har bara hittills bytt ut tex fritta 3134 till Gerstley Borat tex., och 3110 till zink. Men mängden blir ju på en höft!. Ändå kul att hålla drömmen vid liv att någon gång i framtiden hitta en glasyr som man inte tröttnar på. …. men det sägs ju samtidigt att det är vägen dit som ……
Lyckönskningar från Hallaberget