Lagningsmassa för skröjbränt gods?
Hej!
Hoppas att någon hugad härinne skulle kunna tipsa mig om lämpligt marerial för stt laga en stor skulpturpjäs där en relativt stor del har fallit bort.
Går det att bygga upp igen i något material? Jag kommer inte glasera utan önskar snarare ytbehandla och kanske måla när pjäsen är hel igen. Går det att använda vanligt putsbruk? Någon som har erfarenhet av liknande? Jag vore jättetacksam för svar.
God Jul!
Lo- Moderator och Medarbetare Siames IFokus
Om du ska måla den duger kanske plastic padding?
En kompis använde byggfix för att laga keramik. Då gällde det nog att fylla i breda sprickor eller bitar som saknades. Hon tyckte det funkade bra till det. Jag vet inte om det går att bygga upp något med det.
Sajtvärd för Keramik ifokus
_
_
Läste någonstans att någon använde sugru lagningsmassa (googla namnet). Har inte själv provat, men det verkar lovande.
Tack för era svar, uppskattas mycket! Jag såg Suguru när jag googlade runt, vilken mysko massa. Kanske värt testa, om inte annat så för nyfikenhetens skull. Men tror jag går och köper byggfix, det blir billigt och bra. Och om den läggs i flera lager som får torka mellan kanske det kan funka. Det kommer dröja ett tag innan jag kan sätta igång men jag rapporterar här hur det går.
Tack igen!
Lo- Moderator och Medarbetare Siames IFokus