Ny sorts sättplattor där glasyren ej fastnar
Hej. Vet ni om den här nya sortens sättplattor där det går att få bort eventuellt rinnande glasyr finns att köpa i Sverige någonstans?
#0: Någon som vet?
#0: Ska vara superbra
Nej tyvärr inget jag hört talas om - det vore såklart underbart.
Men jag är ju en aningen skeptiskt att det finns något sådant, måste jag vara lite trist och säga. Hoppas jag har fel! :)
//Susanne Sundström
Jag undrar samma, vad är det för produkt? Var hittar men den utomlands i så fall?
#4: De kallas "advanced kiln shelves" fattar jag det som. Det ska vara ngn form av silikonbas och så är det väldigt tunna och lätta och slår sig inte med tiden.
Om något låter för bra för att vara sant, så är det kanske……punkt…punkt…punkt… ? 🤔
Ja, det var bara min spontanreaktion……..kanske det har kommit en revolutionerande ny produkt…?
Avvaktar ödmjukt mer info…🙂
"Don't Panic" (Douglas Adams)
Läste på litet, och plattorna innehåller inte silikon (som nämns i #5), utan är helt enkelt en ny sorts kiselkarbidplattor (silicon carbide), som verkar vara tåliga, lätta, och dyra…!
Jag hittade inte någon info om att glasyr inte skulle fastna, men det nämns att sodapåslaget, vid sodabränningar, tydligen skall gå att skrapa av.
Plattorna verkar vara bra ur "energislukar"-synpunkt, pga att de är tunna och lätta, och därmed har liten massa….och (förhoppningsvis) håller bra….
Men jag snabbläste bara….kanske någon kan tillfoga mer info.
"Don't Panic" (Douglas Adams)
Det är väl såna "nitride-bonded" finns en sort som heter Advancer tror jag. Dom är dyra men kanske betalar sej. Man får nog höra med cebex etc. om dom har, har aldrig sett några här i landet.
Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.
Nu ska man väl inte tro allt man ser på internet, men Jon The Potter visar i alla fall upp dessa sättplattor i inkluderad video där han medvetet låter glasyren rinna ner på plattorna och visar skillnaden mellan dessa Advance-plattor och de vanliga.
De ser onekligen ut att funka som utlovat.
- Redigerat 2021-03-15 15:45 av Marleene
Det ser ju fantastiskt ut, kan dock inte se att de säljs inom EU.
#0: