Är denna ugn ett kap?
Hitta denna ugn Even heat, 2009, hon köpte den ny för 9 år sen, bränt ca 1 gång per vecka i nio år. Helautomatisk Innermåttet är 60 cm, så tror hon yttre är ca 80.
Höjd 56.
Den går upp till 1260°c
Hon skriver "Jag skickar med distanser, skivor, stilts och lite annat smått o gott."
20k
Är detta ett bra kap? Eller ska jag bara satsa på att köpa ny direkt? Vad är era råd?
Det verkar vara en ok ugn, såvitt jag kan se.
Och den ser ut att ha en Bentrup-styrning, vilket är bra.
Hur många kW effekt har den…?
Men oavsett ugnens kvalitet, måste man ställa sig frågan: Kan jag snabbt få tag på element m.m., när det blir dags…?
När ett element tar slut är det ALLTID bråttom, och då vill man inte börja jaga runt världen för att få hjälp.
Så, om det finns en svensk importör/representant att vända sig till vid behov, är det ett stort plus, när man tänker framåt i tiden….
"Don't Panic" (Douglas Adams)
Lite klent med max 1260, vad kostar den?
#1: Jag köper ny istället medtanke på att jag inte kan något om detta. 😅 Orkar inte med problem.
Det vart en kittec classic line cb 120 s. Har ju dock inte en jä*la aning om hur man bränner och vad/hur man ställer in den på. Har ju lite koll på grader, men har förstått det som att det är lite mer inställningar än att bara knappa in graderna. Står allt sånt i något häfte man får med eller får man fråga sig fram? 😅
Finns det inte förprogrammerade program? Så att du väljer skröj, långsam skröj eller glasyrprogram till olika temperatur
#4: Det borde det ju finnas på en sån ny tänker jag! Har inte fått den än, så får invänta den och se då hur det ser ut 🤗