Stafford ST411
Detta är en controller till Rohdes ugnar som kan kopplas upp mot Wifi. Rohde har inte marknadsfört vad man kan göra med det. I dokumentationen för ST411 nämns att det ska finnas en ROHDEapp men inte hur man får tag i den. Skickade ett mejl till dem , för två månader sedan, och fick då reda på att appen var under utveckling. Under tiden kan man använda en web-version av appen på [www.rohde.app ](). Rohde kontaktade mig i veckan och meddelade att appen ska lanseras snart.
Även i web-versionen har"appen" varit synnerligen användbar. Man kan definiera brännschema betydligt enklare än direkt på styrenheten. Varje brännschema kan ges ett förklarande namn. Valt brännschema kan sedan laddas ned till valfri programplats (32st). Under bränning kan man via "appen" följa temperaturen i form av ögonblicksbild och graf. En logg av färdig bränning läggs i ett arkiv. I denna logg kan man infoga kommentarer och bilder.
Låter bra
#0: Det låter som Rhode har hoppat på tåget med webbaserad kontroll enheterna. Själv, som jag har berättat i andra inlägg, har jag byggt ihop en webb baserat som har alla funktioner som du har beskrivit- plus mer. Men man måste vara händig eller ha någon händig med elektronik och datorkunnige i familjen. Minimal kostnad jämfört med en ny kontroll enhet. Skriv en PM så kan jag skicka länkar för de som är intresserad.
- Redigerat 2022-04-03 20:40 av [cbhank]