Keramik iFokus

Keramik

Etiketter: verkstadlärling
Läst 138 ggr
GertrudRosa
1

Keramiker i Kramfors/Härnösand

Hej. Är väldigt tidigt ute men ville mest göra en liten koll. Jag kommer troligtvis att flytta upp till Kramfors i augusti och har under det senaste året byggt upp en egen verkstad där jag lärt mig själv med hjälp av böcker, youtube och ett jävlar anamma och tålamod. Gick även en nybörjarkurs i höstas ska nämnas. Nu när min flytt närmar sig (bor i Göteborg för tillfället) vill jag även utvecklas inom keramiken. Jag undrar därför två saker.

1. Finns det någon som har verkstadsplats nära kramfors eller härnösand som hyr ut? Har egendrejskiva och lite enkla verktyg, men ingen egen ugn.
  2. Om det finns någon aktiv keramiker i området som hade kunnat tänka sig att ta mig som lärling, obetalt förstås. Min dröm är att hitta någon och få handledning någon/några dagar i veckan. Någon som kan lära mig om bränningstekniker, finslipa på drejningen, glasyrer. Är självgående i verkstaden men vill helt enkelt lära mig mer, och känner att det är dags för det efter månader av egna experiment.

Somsagt tidigt ute, men tänker att det är lika bra.
Gertrud

Niklas
0

Det är inte exakt vad du frågar efter men det finns en keramikkurs i Härnösand i sommar:

» Sommarkurser i keramik - Härnösands Folkhögskola

(Cool bläckfisk på bilden i länken. 🙂 )

Vänliga hälsningar, Niklas

Sök information om Sveriges adelssläkter för din släktforskning

En möjlighet att låta dig inspireras av lerans underbara formvärld.I en lugn och trygg miljö får du gott om tid att vara kreativ, utveckla ditt skapande, förverkliga dina idéer och fördjupa dina kunskaper.