Keramik iFokus

Keramik

Läst 125 ggr
Angack
0

Ugnsautomatik som bleknar i displayen

Vem reparerar ugnsautomatik?

Bo§e
0

Du fick ett PM.

"Don't Panic" (Douglas Adams)

Bo§e
1

En rutinkontroll som du kan göra (om du inte redan gjort det) är att lossa automatiksladdens multikontakt vid ugnen, och dra ur och sätta i den några gånger.
Det skulle kunna vara dålig kontakt där.

Om inte annat, kan man då utesluta den felmöjligheten….

Angack
0

#2: Det har gjorts vid ett flertal tillfällen. Felet är intermittent. Temp går upp till ca 150 grader sen stängs ugnen. Men inte alltid. Ibland funkar den u a långa perioder, så en aning mysko

Angack
0

#2: Cebex säger att denna automatik göt så här efter några år och då får man köpa en ny.. det är ju billigt :)

Sintring
0

Vilken automatik har du?

Angack
0

#5: Cerama G9000

ler
0

Men köp då en från ett lite större proffesionellt företag. Det kan ju inte vara riktigt att man ska få ett så idiotiskt svar på en sådan fråga!!! Har man köpt den för tusentals kronor och ska köpa en ny därför att dom inte förstår sig på det hela??? Jag skulle bli väldigt 😡

• Redigerat 2023-07-14 21:49 av ler
Angack
0

#7: nu följde ju denna automatik med ugnen och det hjälper knappast mig om du blir arg… jag har övertagit ugnen från en kollega, den är mycket välskött men detta problem har varit en längre tid. Jag söker lösning och möjlighet att reparera utan att köpa ny

ler
0

Jag blir inte arg men om jag var dig så skulle jag bli arg!!! Och det var bara medkänsla med dig och ditt problem och förvåning över hur dålig service det kan vara, i princip så kan jag ju strunta i ditt problem

• Redigerat 2023-07-14 23:47 av ler
ler
0

.

• Redigerat 2023-07-14 23:48 av ler
Bo§e
0

#8: Helst bör ju en modern digital styrning inte gå sönder alls…! (dvs om den inte utsatts för extrem miljö eller hantering)
Jag tänker på alla fina produkter från Bentrup, Hermes osv….
Många Nabertherm-styrningar fortsätter att fungera, trots sina drygt 40 år på nacken….

Men….modern elektronik består tyvärr i hög grad av oreparabla moduler, integrerade på ett sätt som ofta gör en reparation olönsam (ett annat bra exempel är mobiltelefoner…).

Dock kan ett fel vara så "ytligt" att det faktiskt går att göra något åt det, och det kan bara avgöras av en kompetent reparatör.
Det är alltid värt att undersöka, så att man inte dömer ut i onödan….

Du fick ett PM till…

• Redigerat 2023-07-15 15:27 av Bo§e