Keramik iFokus

Keramik

Etikettermaterialråvaroråterförsäljarevarnia
Läst 157 ggr
aduofua
1

Handla från Varnia

Hej!

Finns det någon som handlat från Varnia.fi och få det fraktat till Sverige? Undrar i så fall hur smidigt det är och ifall frakten är dyr?

bjorn.lindberg
2

Jag har försökt handla från dem. Mitt problem är att jag inte begriper hur man betalar sin beställning. Man kommer inte till nån betalning efter att en order är lagd. Misstänker att man får göra en överföring till bank. Jag har mailat dem och frågat men än inte fått nåt svar. Om du klurar ut hur man gör så får du gärna berätta.

• Redigerat 2024-02-29 01:03 av bjorn.lindberg
eleonore_2
2

Jag har handlat från dem, senast var det för några år sedan. Minns inte riktigt hur det gick med betalningen men sannolikt en överföring som du skriver Björn… Det är på grund av frakten som de måste räkna in manuellt. Jag tror inte att de har så många utländska kunder. Deras hemsida är inte så användarvänlig, särskilt då det mesta är på finska. Men de har ett stort utbud, är väldigt trevliga (har besökt butiken i Finland) och de har bra pris på många varor.
Angående frakten, senaste uppgifter (från november 2023) är att 60,00 kg inkl. förpackningen kostar 50€ och upp till 30,00 kg kostar 25€ till Sverige alltså.
Jag minns inte att det var krångligt att få leverans, senaste hade lagt jag en liten beställning med mestadels verktyg som inte vägde mycket. Ska man handla större mängder råmaterial osv kan man mejla dem och fråga. De hjälper så gärna.

Ålands folkhögskola
2

Jag handlar från Varnia, men bor i Finland så det hjälper inte så mycket. Frakten går via en speditör, och det blir inte dyrare inom EU än inom eget land (tror jag).
Jag föreslår ni skriver en beställning och e-posta - deras sortiment är Cerama, men med en del övriga varor som jag antar att ni är intresserad i. Fråga i e-post meddelandet hur dem vill ha betalningen. Jag gör dem flesta beställningar till Varnia via e-post eftersom det alltid finns någon fråga man vill ställa.

• Redigerat 2024-03-01 14:40 av Ålands folkhögskola