Missfärgad Naked raku
Jag förstår inte vad som du tycker är fel? Dom är ju så fina!!!
- Redigerat 2024-06-18 22:30 av ler
De är ju riktigt fina, men jag förstår vad du menar. På något sätt har det kommit in rök under delar av släppglasyren och färgat leran svart. Hade glasyren lossnat redan i reduceringskärlet?
Sajtvärd för Keramik ifokus
_
_
Ja jag förstår också men måste det vara just som man föreställer sig? Men kanske det har varit en för fet engobe?
#2: ja första gångenn trodde jag att problemet var att jag flyttat ballongen och låtit den ligga kvar när glasyren lossnat men det korrigerade jag till andra bränningen
#3: Jag har blandat recept härifrån med kaolin och kvarts. Så jag tror inte det är ngt fett i den
#1: Tack 🙏🏼 Jag tycker att en del av charmen med Raku är att man inte vet precis hur det blir, men ibland vill man ha en distinkt linje någonstans eller ett tydligt område som är svart eller vitt.
#3 med fet menar jag för plastisk, krymper för mycket
Klart att du kan fortsätta att utveckla uttrycket, men likt tidigare medlemmar så tycker jag att du ska vara supernöjd med dessa!
Vad har du gjort ballongen i för lera?
Sajtvärd för Keramik ifokus
_
_
#7: Aha 🤔 Men vad kan man göra för att göra den mindre plastisk, antar att man behöver ändra förhållandena mella karts och kaolin?
#8: Tack ❤️
#9: Stengodslera med chamotte och sedan 2 lager terra sig
#10 ja mindre kaolin