Keramik iFokus

Keramik

Etiketter: verkstadverkstadsplatskeramikstudiosökesateljestockholm
Läst 226 ggr
Giz
0

Drejplats eller Lokal

Helt ny på denna sajt… hoppas frågan hamnar rätt.

Jag heter Gissell och jobbar idag som drejlärare på fantastiska Drejverkstaden i Stockholm.

Nu i januari börjar jag en 2 åring yrkesutbildning till Produktionsdrejare (för att jag är så otroligt nördig och älskar att jobba monotont, noggrant och repetitivt😂)

Jag söker nu en plats i Stockholm att vara heltid på!

Viktigt dock är att jag får ha egen (stengods)lera och glasyrer, samt inte begränsad i hur mycket jag får bränna.

Alternativet är att hitta en egen lokal 25-40m2, med egen ingång från gatan, fönster, toalett samt pentry eller utslagsback.

Tacksam för alla förslag och idéer!!

Passionerad blivande krukmakare
Gissell

ler
0

Ja du samma sak altid med att hitta lokal som går att betala, du verkar ambitiös och målmedveten så jag håller tummarna för dig. Kan det vara att det kan finnas möjlighet i Gustavsberg? Det finns ju någon form för kollektiv där i porslinsfabrikens gamla lokaler

• Redigerat 2024-11-20 22:11 av ler
Giz
0

#1: Tack snälla för ditt meddelande! Gustavsberg ligger tyvärr alldeles för långt bort 😔

• Redigerat 2024-11-20 23:02 av Giz
Amanda Tunved
0

#0: Hej Gissell!

Jag lade precis upp ett inlägg rörande min keramikverkstad som jag nu överlåter. Belägen i Skärmarbrink/Globen. Hör gärna av dig tillbaka om du tror det kan vara av intresse för dig. Min mail: amanda.tunved@gmail.com

Med vänlig hälsning, Amanda