Drejplats eller Lokal
Helt ny på denna sajt… hoppas frågan hamnar rätt.
Jag heter Gissell och jobbar idag som drejlärare på fantastiska Drejverkstaden i Stockholm.
Nu i januari börjar jag en 2 åring yrkesutbildning till Produktionsdrejare (för att jag är så otroligt nördig och älskar att jobba monotont, noggrant och repetitivt😂)
Jag söker nu en plats i Stockholm att vara heltid på!
Viktigt dock är att jag får ha egen (stengods)lera och glasyrer, samt inte begränsad i hur mycket jag får bränna.
Alternativet är att hitta en egen lokal 25-40m2, med egen ingång från gatan, fönster, toalett samt pentry eller utslagsback.
Tacksam för alla förslag och idéer!!
Passionerad blivande krukmakare
Gissell
Ja du samma sak altid med att hitta lokal som går att betala, du verkar ambitiös och målmedveten så jag håller tummarna för dig. Kan det vara att det kan finnas möjlighet i Gustavsberg? Det finns ju någon form för kollektiv där i porslinsfabrikens gamla lokaler
- Redigerat 2024-11-20 22:11 av ler
#1: Tack snälla för ditt meddelande! Gustavsberg ligger tyvärr alldeles för långt bort 😔
- Redigerat 2024-11-20 23:02 av Giz
#0: Hej Gissell!
Jag lade precis upp ett inlägg rörande min keramikverkstad som jag nu överlåter. Belägen i Skärmarbrink/Globen. Hör gärna av dig tillbaka om du tror det kan vara av intresse för dig. Min mail: amanda.tunved@gmail.com
Med vänlig hälsning, Amanda