VästraGötaland + Halland???
Hej! Hur många västsvenska keramiker är vi här egentligen? Blir lite sugen på att även vi, som de i Dalarna, ska starta nån form av samarbete. Kanske en gemensam butik med BARA keramik eller gemensamma träffar/bränningar/kurser hos varandra? Skulle kanske vara skönt att känna att man inte var ensam, att kunna ha ett utbyte med likasinnande.
I såna fall: finns det intresse och vad skullle ni i så fall vilja ha ut av det hela?
Finns det intresse så skulle vi kunna ses o diskutera saken.
MVH Helen alias Vävra (som finns 3 mil norr om Gbg).

Självklart, Vävra. jag är gärna med. Bra idé!
Det låter som en intressant idé. Jag är gärna med och diskuterar.
Keramiken i Skredsvik / Sofia Gunnardotter
20 km nordväst om Uddevalla
Alingsåsare, fem mil på E20 mil mot huvudstaden.

Vävra, menar du heltidskeramiker eller får även de som har keramiken "vid sidan av sitt vanliga arbete" vara med? I så fall är jag jätteintresserad, bor i Fjärås, 4,5 mil E6 söderut från Göteborg.

Jag bor i Träslövsläge, strax söder om Varberg. Det är alltid intressant att ta en diskussion.
It is no measure of health to be well adjusted to a profoundly sick society.
Jag är som Bregotta…har det som hobby men är gärna med på träffar, bränningar. Har dock inte möjlighet att ha nåt i butik….
Bor i Lerkil utanför Kungsbacka.

Är det några som är intresserade av att ses och ta en diskussion?

Det låter väldigt roligt, har en vän som jag också tror gärna skulle vilja hänga på. Vi har inte hållit på med keramik så jätte länge så frågan är ju hur "erfarna" ni vill ha med :)
Vi bor i alla fall i skene båda två mellan Borås och Varberg.
Jag vill också vara med! Bra idé! (jag bor utanför Kungälv). Hälsn.Agneta.
A.M.L

Ja jag är också gärna med. Är ju inte heller heltidskeramiker och snart kommer bebisen, men det skulle vara värdefullt med ett nätverk så att jag kommer igång igen. Vad är det de har i Dalarna?
Karin (Göteborg)

Kolla in tråden keramiker Dalarna och även Sverigeprojektet. Än så länge har vi inte så mycket men diskussioner på går.

Är gärna med i ett nätverk. Kanske i nuläget tveksam till gemensam butik men det mesta utöver det är jag mycket positiv till. Bor i norra Halland. Närmare bestämt Fjärås.

Hej alla, det vore jätte kul att vara med, har väl lite mycket omkring mig just närmaste tiden, men sedan, vi måste ju träffas! Skall vi kunna tänka oss en träff närmare våren, eller tycker ni det är att dra ut på det. Jag är ju inte yrkesverksam, än=), så min röst skall ju inte ljuda högst. Jag bor på Kinnekulle, mellan Mariestad och Lidköping, ca 15 mil från Göteborg
Är intresserad jag med. Bor 50 min söder om Gbg.
oj, så många vi är i västsverige, va kul!
bor utanför gislaved, men i själen är jag ren västgöte!
jag har enbart bybörjarkurser via abf men man kanske får va med ändå?

låter buskul, bor i Mölndal vilket man knappt vågar skriva då man har med esteter att göra, försvarar mig dock med att jag bor i den gamla vackra delen Kvarnbyn 
Jag har visserligen lagt hela min verkstad på is pga start av eget företag i annan bransch.
Men jag finns här och är en Boråsare boendes i Halmstad :)
Ok för mej
…Är det efter berget och fallen? Min mormor hade hus där en gån i tiden i Kråkan som det även kallas. Men jag var så liten då så jag minns inte om det hette Kvarnbyn för migvar det Kråkan om vi pratar om samma ställe.
jag hänger gärna med,låter kul!
Ska vi ta och träffas efter Julen, Januari februari eller till sommaren, vad tycker ni?
Finns det ett bra ställe centralt i Göteborg så kan vi träffas där för då är det lätt för alla att ta sig dit? Vad tycker ni?
Jag har ett galleri mittöver centralstation i Alingsås om vi inte hittar nått bättre kan vi rumstera där.
http://www.grandhotel-alingsas.se/
För mig spelar det ingen roll huvudsaken att det blir av.

Februari låter bra, då har väl de flesta det ganska lugnt- eller. Före eller efter sportlovet. Vi kan vara här också, fast lättast är ju Göteborg. Nån som har förslag?

Jag har ett helt kulturhus att erbjuda i Göteborg Hisingen.
Göteborg och februari tycker jag låter bra.

Poja, då får vi nog plats!

o
Ok! (Undatag v. 7 sportlovsveckan)

Göteborg eller alingsås tycker jag låter bra, gärna a-sås, om man får vara egoistisk, det blir lite närmare då…/Marika

Poja, det låter ju toppen med kulturhuset på Hisingen. Vi kan ha keramikerkongress
. Göteborg känns i alla fall som det mest centrala stället att ses på för de flesta. Februari låter ok, tycker jag.
Låter jättekul! Vill gärna vara med… om tiden räcker till, vill säga!

Vad tror ni om helgen i vecka 6? Söndagen den 10 februari, vad tror ni om det. Vissa har ju en bit att åka så därför kan en helg vara bra.

#31 Jättespännande! Skulle funka för mig! Bra om man vet ordentligt i förväg, lättare att planera in det så!

Vad skall vi ha för innehåll den dagen. Har ni några bra förslag. Kanske studiebesök, föreläsare, workshop el………
gbg låter bra,då kommer jag.Vi får nog ha en lapp på oss med våra nics annars blir det ju superrörigt. workshop låter ju lite spännande,men i vad?En bra föreläsare är ju oxå kul..Öppen för alla förslag
Vadsomhelst, bara kul att träffas…jag är med på allt :D Så sällan man träffar någon annan lika lerig nörd, och bara tanken på att prata keramik med någon annan än den måttligt intresserad maken verkar ju oerhört lockande. Så där här kommer ju att bli skitkul hoppas jag..:D
Jag åker till Sälen v. 7 så jag tror den söndan blir resdag för mig. men det kommer väl fler tillfällen.
Jag får uppdatera mig genom Bregotta.

Här i Göteborg har vi två kända keramikkollektivbutiker, (det kanske finns fler). Lerverk och Sintra, man kanske kunde göra studiebesök där el. hos någon annan keramiker. Sen har vi Röhhsska museet som har utställningar i form och design.
Skulle just skriva det poja sa.
Är det någon här som är medlem i Sintra eller Lerverk?
http://www.lammgard.se/designmuseum/trend08.htm
Denna hinner vi inte gå på till träffen men för er som är sugna kan vi inte titta in en dag tillsammans?
Ett förslag är sista dagen sön 16 december kan de som vill stå på trappan till öppningsdax.
Och så kan vi titta på de permanenta utställningen Japansk Form och kinautställningen eller få be om att kika in i deras bibliotek.

Poja, kan inte du ringa mig- så försöker vi bestämma nåt. Mitt tel.nr finns på min hemsida.
Visst låter det vettigt att styra upp det hela lite med nåt mer än bara snack den dan vi ses. Fast snacka måste vi ju för målet är att såsmåningom komma fram till hur vi vill gå vidare med vårt nätverk.
Kanske är söndan vecka 5 bättre, för visst är det så att sportlovet börjat söndan innan vecka 7. Hur låter söndag 3/2 istället?

#40 Den dagen funkar tyvärr inte för mig! Men det är ju fler det handlar om så det är ju vikigt att hitta en tid där så många som möjligt kan.
Eftersom vi inte alls känner varann tycker jag att det kunde få ta sin tid,vi kanske kan ha med något vi gör eller göra något ihop typ "workshop".Gå på utställning kanske man oxå hinner me´men jag är lite rädd att man splittrar upp gruppen.så känner jag

Bra synpunkt Lotus. Man kanske inte ska gå ut för stort med späckat program. Det kanske räcker med att bara träffas och "tjôtar" samtidigt som man har något för händerna.
njae, workshop … inte första träffen tycker jag. Först får vi träffas och försöka klura ut var vi vill åstadkomma med grupperingen. Det kan sedan utmynna i workshops för de som vill, eller studiebesök för de som vill, eller massor med andra förslag. Så tycker jag.

Jag tycker som Sofia. Det är nog bra att hitta formen för gruppen först. Jag kan tänka mig att det finns flera olika önskningar eftersom det handlar om både fritids- och yrkesverksamma med olika lång erfarenhet etc. För min del tycker jag att det kan vara kul att träffas, få ett ansikte att sätta till namnen/nicken. Vad det hela sedan resulterar i får vi väl se. Vad det gäller datum så är min kalender inte särskilt fulltecknad vid den tiden så för mig går det bra när som.

Jag och Poja har bestämt att vi ses söndagen den 3 februari i Göteborg. Alla som är intresserade av att vara med kan väl skicka mig ett privat meddelande med era mailadresser. Så bestämmer vi tid och plats via mejl.
Vi återkommer! /Helen

Vi är redan 7 stycken i mailinglistan

nu är vi 13!

fler intresserade?

#49 Jag är ju såklart intresserad men kan tyärr inte den helgen. Vill gärna vara med nästa gång (om det blir någon sådan). … och få info om vad ni kommer fram till denna gången… om det är OK.

skicka mig din mailadress så lägger jag med dej i mejllistan.

Jag glömde förresten att tala om att jag har ett par kompisar som kanske också är intresserade. De är också medlemmar här men inte så aktiva. Jag ska höra med dem om de kan vara med. Återkommer om detta!

nu är det snart dags, se ny tråd!