förbättra grundglasyren för infärgning
Jag såg en inlägg på ett annat sajt där man la in 3% zirkonium silikat i en glasyr med 8% röd pigment och förbättrade färgen avsevärt.
Jag undrar om det finns liknande glasyr tillsatser man kan använda för andra pigmenter?
Någon specifik rekommendation för Cerama 52/4 Orange Brown?
Ja det är vanligt att man gör så, ett krom- tenn stains lägger man normalt till tennoxid till i glasyren och alla zirkonbaserade stains mår bra av en tillsats av zirkonsilikat. Man får helt enkelt se på hur stainset är gjort om det är typ ett korund eller vad det nu är och utnyttja basen som tillsats, klart att om det är en spinel kan det i vissa fall vara svårt som exempel järn-krom spinel är inte mycket man kan göra bortsett från att en liten del koboltsilikat så klart gör den svarta färgen bättre, men det är ju en helt annan sak
Angående det pigment du har från Cerama så vet jag inte hur det är gjort så svårt att säga något om det
#2: Nej, precis, det finns inget information om komposition- Lite tråkigt när företag inte ger teknisk information som kunde vara till hjälp