Keramik iFokus

Keramik

Etiketter: utrustningverkstadverktyg
Läst 624 ggr
Artisten
0

Äntligen ett steg på vägen..

Ville bara skriva och berätta att jag har blivit med drejskiva. Tänkte att det är enda sättet om jag ska kunna lära mig att dreja någorlunda! Går på kvällskurs men där flyger tiden iväg och det blir liksom inte lönt att försöka sig på drejningen, tycker jag. Men nu kan jag smita ut i min lilla blivande verkstad och kladda bäst jag vill. Kul är det! Börjar få kläm på första centreringen nu…Så då blir det väl snart en servis och tekannor….hmm kanske inte, men lite små skålar till salt. Askkoppar är det ju ingen som använder nuförtiden.

En glad Annika

pluppan
0

grattis grattis! kommer ihåg när jag själv blev med drejskiva, vilken härlig känsla!

pyromanen
0

grattis!

Håller med dig när det gäller jämförelse mellan kvällskurs och en drejskiva hemma!  Det kan ske större framsteg på en ledig helg hemma med drejskivan än på en hel termin med trötta cirkel-kvällar, där man måste städa just när man kommit igång…

Lycka till!!

LeWE
0

Kommer oxå ihåg hur det kändes med den första drejskivan, härligt.. grattis!

Ulla
0

Bara du inte lägger av med dina skulpturer då, för dom är jättefina. Grattis till drejskivan i alla fall :)

Sajtvärd för Keramik ifokus

_
_

GuNi
0

Jag stämmer in i kören och gratulerar till nykomlingen jag med, det måste kännas fantastiskt.

Lycka till och må gott

Lilja
0

Jag var också överlycklig då jag blev med drejskiva och berättade glatt om det på fikarasten för de dåvarande arbetskamraterna. "Jag har köpt drejskiva!!!" De tittade lite undrande på mig och sa… jaha. Alltså inga drejande arbetskamrater där inte. Tappade lite av den bubblande känslan i kroppen. Så därför Artisten: VA KUL att du nu har en drejskiva kör så det ryker.

Artisten
0

Tack för alla uppmuntrande ord!

Det är skönt att det finns människor som förstår.