Krukmakare i phuket
Åker till Thailand, phuket på tisdag. Kanske nån som varit där vet om det finns krukmakare att besöka. Jag har varit där förr o sett keramik i butikerna men skulle gärna vilja besöka en verksam keramiker.
Tacksam för tips.
Har varit där själv men aldrig besökt nån där. Däremot, om du får tid över. Ta "AirAsia"-flyget upp till ChiangMai, där finns massor att titta på och bli inspirerad av!
Tar nån timme från Bkk, billigt som tusan, boka över internet. Du ångrar dig inte!
Köp kartan "Nancy Chandlers map of Chiang Mai" den beskriver bra vart du ska få tuktukföraren att åka.
Berätta gärna hur det gick sen!

Jag kan bara instämma, har själv varit i både bankok och ChiangMai, och CM har verkligen mycket att erbjuda en super trevlig stan och vilken Night Market, jätte kul med massor av stånd att förtrollas av. När vi var där så hade de inte byggt flygplatsen i CM utan vi "skaka" govermentbus i 20 timmar phu vilken resa, jag tror man kan jämföra bussarna här från 50-talet nada stoppning och håliga vägar, MEN och nu till cluen, det var värt det! så absplut nu när det finns flyg, åk. om ni skulle ha mycket tid över, så kan jag rekomendera att åka ut i byarna runt omkring, det är fortfarande ganska oförstört, hilltribe people, som akka, meo mm vad du än väljer så kommer det garanterat att bli annorlunda, och troligen bra! Ha de gott och en riktigt trevlig resa. Marika

Tack ska ni ha
Det blir nog svårt att ge sig iväg eftersom vi åker med barn o barnbarn. Ska ändå ha det i minnet.. man vet ju aldrig?/ Lena