Keramik iFokus

Keramik

Etiketter: kurserutbildningar
Läst 1430 ggr
pluppan
0

Här ska det kursas i sommar!

Jag och mangobango har anmält oss till sommarkurs nere i värmland. Det är en saltbränningskurs v29.

http://www.kyrkerud.se/sommarkurser.html

Finns det några fler här som ska dit? nyfiken på om man kommer att träffa några härifrån i "den riktiga världen"

Vavrakeramik
0

Å, det låter kul. Hoppas ni lär er massor!

KeramikeniSkredsvik
0

Så härligt det låter, Kyrkerud är fint. Jag har gått en sommarkurs där, men det var innan jag började med keramik - då var det maskinstickning. 

Jag kikade in på Grebbestads Folkhögskolas hemsida. Dom har en treveckors sommarkurs "Bygga saltugn". Kursledare är Anders Fredholm. Tänkte att det kunde vara nån här som är intresserad av det.

/Sofia

bonden
0

Hej pluppan!

Har anmält mig på två sommarkurser på Kyrkerud, både Raku och saltbränning! Vi ses!

pyromanen
0

#2 Kul!  Om det hade varit för några år sedan skulle jag ha varit sugen på ugnsbyggarkursen!  Fast 3 veckor är mycket!  På 3 veckor kan man aldeles själv bygga sin alldeles egen saltugn och då finns det några dagar att göra fel och börja om i också och nån dag att lära sig köra vinkelslip i…   Det måste vara så att det ingår ganska mycket teoripass eller att alla kursdeltagare ska hinna lära sig köra vinkelslip….

pluppan
0

åh det ska bli så roligt. vi hade ju tänkt att bygga saltugnen sen utan kurs men efter superba ritningar……(pyromanens)

roligt att du ska dit bonden, då ses vi där!

cupcake
0

Jag har anmält mig till deras rakukurs.

helenahenstedt
0

Såg att det ingår en bränning också, så det tillverkas nog grejer första veckan och byggs de sista tio dagarna.