Keramik iFokus

Keramik

Etikettövrigt
Läst 3785 ggr
susanne.k.wall
0

Carl Cunningham Cole, keramiker

Det finns en duktig keramiker som heter Carl Cunningham Cole och bor i Algutsboda i Småland. För några år sen, av händelse bara, hittade vi en film om honom. Den finns att hyra. Kollade nu på youtube men där fanns inget om honom. Filmen är fantastiskt vacker, hans arbete och liv får man följa ett år. Filmen heter Masterpiece - The Art of Carl Cunningham Cole. Kan verkligen rekommendera den. Han har en hemsida www.algutsboda-art.com

Filmen är bara så otroligt underbar. Googlar man på hans namn kommer det fram ställen man kan hyra filmen på.

Ett litet tips bara.

Är det nån av er som bor i Småland som har haft kontakt med honom, kanske rentav besökt?

abbis
0

Jag har träffat honom på Wm i Italien…Han blev diskad pga av att han hävdade att han skulle använda sina större drejtallrikar, trots tävlingsreglerna..Han kunde inte dreja stort på den vanliga drejtallriken..Han betedde sig mycket illa mot tävlingsledningen och oss andra så jag har svårt för honom…

En krukmakare och bloggare http://krukmakerihemjord.blogspot.com/

susanne.k.wall
0

Oj då, det var inte bra.

pyromanen
0

Hur bränner han? Stod inget om det på hemsidan…

susanne.k.wall
0

Tror det var ved eller gasol, var några år sen jag såg filmen.

Vavrakeramik
0

i alla fall snygga grejor.

Sleipnir
0

Var det han som i filmen tog hand om ett rådjur? I så fall har jag den i gömmorna någonstans, min pappa spelade in den åt mig, får ta och leta fram den igen. Fina saker gör han.

susanne.k.wall
0

Han tog hand om ett rådjur. Hela filmen är så poetisk och vacker.