Keramik iFokus

Keramik

Etikettermaterialråvarorleror
Läst 2813 ggr
Jessika
0

annorlunda produkt...

kolla in den här länken,

http://www.aftonbladet.se/karleksex/article1925390.ab

kunde inte låta bli att dela med mig, härligt att få sig ett gott skratt Flört

Kanske någon av er redan har produkten i ert sortiment?

Bruzapetra
0

Haha, ja de var speciella! Undrar vad kunderna skulle säga om man bara ställde ut nån på hyllan sådär bredvid äggkopparna…..

Godsagare
0

Jag har fått förslaget själv flera gånger att tillverka dessa. Och saken är den att ideérna alltid kommit från män!

Men, jag har inte fallit till föga….

Vavrakeramik
0

Modigt av henne att göra detta! Sånt man bara skojar om trodde jag… NAIVT

pluppan
0

försäljningssucce! Cool

och hur hittade du denna länk jessika……hehe

jag hade fundering på om man skulle göra en skål genom att bara sätta sig på lera……men tänk om den blir alldeles gropig

hahaha

pyromanen
0

#4, akta att du inte fastnar bara.

Bruzapetra
0

#4 då blir det försäljningssucce hos männen iställetPenga mun

abbis
0

Mycket modigt…smal målgrupp dockFlört

En krukmakare och bloggare http://krukmakerihemjord.blogspot.com/

Lilja
0

#7 tror du?

rakuLotta
0

Hmm…förgylld med bladguld..??? De grejer jag förgyllt med bladgulld flagar lite….

Såg ett av Gynnings tv program. Nåt liknande…fast då var det en tokig dam som gjöt av kända mäns stoltheter….hon gick omkring med Jimi Hendrix sak i handväskan….Hemlis

susanne.k.wall
0

Ja tänk vad det finns att göra…Sätt dig i leran Pluppan, kan ju bli helkul. Vi kan ju alla sätta oss i en klutt lera, sen får man gissa vems som är vems…

pluppan
0

det kanske vi skulle ha som nästa utställning här på nätet eller vad säger du ulla…..hahaha 

det som är bra är ju att leran krymper…..kanske man ska jobba i porslin så får man ett riktigt litet avtryck….hehe

susanne.k.wall
0

Blir som en nätt liten dubbelskål då eller…

Ulla
0

Skrattande

Sajtvärd för Keramik ifokus

_
_

pyromanen
0

#4 Måste bli lika unikt som ett fingeravtryck… omöjligt att kopiera en äkta pluppan-dubbeltskål.  Sen när de blir en jättesucess får du serietillverka och kommer att få hidtills okända arbetskador!

hmm.man får mycket inspiration här… imorgon ska det bli små högsmala vasor….. såna för en enstaka blomma…

susanne.k.wall
0

Ja du Pluppan, nu har du att göra. Och dina vaser Pyromanen blir säkert också succé. Kul när man kan säga att inspirationen verkligen kommer från naturen…

pluppan
0

jo du dom skålarna kan ingen liten kines göra om

man ser ju direkt om vissa celluiter fattas

herregud vilken knasig tråd detta blevFörvånad

Elorion
0

Kanske en ny site… Lerstjärtar iFokus…Skrattande

kinnekulle
0

Ha ha, underbara kommentarer, och dina höga smala vasar pyromanden, fick du den inspirationen av filmen här i början, ja hej å hå, vad kuliga trådar det blev, själv kom jag presis hem från ett styrelsemöte i hembygdsföreningen, hm hm inte så jättekul, men då slår man på datan för att kolla denna sigt, och så blir det genast festligt. Som vi nämt tidigare denna sida är verkligen beroende framkallande!! Ha de gott/marika

Bregotta
0

Ha, ha, det finns redan de som gjort avgjutningar av kvinnor. Min syster jobbar på Naturhistoriska museet i Göteborg och där hade de en upplysande sexutställning. Där var det en kvinna som ställde ut avgjutningar av kvinnors, ja ni vet, Hon hade gjutit av oerhört många, (ja antagligen inte hon personligen utan var och en själva i sin ensamhet kan jag tänka). Jätteolika allihop! I samband med utställningen såldes  avgjutningsset i museeshopen. De´ ni! ;-)

susanne.k.wall
0

Ojojoj vilken rolig vändning det här blev. Nu sitter man här med sin tekopp och skrattar för sig själv. Bra start på dagen. Så roligt med Naturhistoriska muséet, roligt bidrag till samlingarna.

Hubert
0

Ja, känner på mig att jag kommer att skratta hela dagen! Det var ju en kul ide. /Louise

Dolomit60
0

Inget slår enligt min mening egentligen den här kreationen, som kan ses i filmen "Clockwork orange" enligt min mening, även om jag inser att en pryl i den storleksklassen kan ha sina begränsningar rent funktionellt…….

Det mest frapperande i den här artikeln tycker jag annars är när tjejen berättar att : "Alla modeller är noggrant testade av kvinnor - kompisar och kompisars kompisar."

Möjligen är det för att jag är snubbe, eller kanske tillhör jag en generad generation……Men jag kan inte låta bli och fundera på hur man tar sig samman, och får framfört förslaget till den ene, eller andre polaren lixom; "Jo, altså jag har framställt några keramiska alster här, som skulle behöva provas, jag tänkte……" Och har man senare evaluerat i grupp eller parvis diskuterandes de anatomiska detaljerna, samt microvågsugnar, och kylskår etc ???!!!

Altså inget ont i det, men jag tror jag skulle ha lite svårt att initiera ett liknande umgänge med mina polare själv. Och det  TROTS  att jag ser mig som förvaltare av 68-generationens arv. (Jag var bara 7 år själv den gången men älskar andan)

Annars är dom väl originella - fantasifulla roliga !

( keramikpjäserna altså - inte 68-erna ! )

Hubert
0

#22 Hahaha, jag kan knappast sluta skratta och jag håller med. Har du funderat på att skriva kåseri!

Tazen
0

#22  Skrattande jag funderade åxå i dom banorna

lotta2
0

22, jag såg också mötet framför mej med expertgruppen som testat…:D

Men det tycks ju vara en produkt i tiden. Läste att det mest populära hemförsäljningen via tjejträffar som tidigare var s.k Tupperware partyn numera är det bara sexleksaker - träffar  som gäller. Tänk vad man missat mycket..;D

pyromanen
0

Sambon frågade varför jag skrattade så mycket framför datorn… berättade om pluppanskålen… hans kommentar var att riktigt stora tanter kan ju göra fågelbad….

nä, nu får vi väl snart skärpa oss

Bruzapetra
0

Haha, jag gillar oskärpa:) Har man suttit och diskuterat keramik i 2 år tillsammans så är det rätt roligt när det spårar ur ibland!!

Tycker din sambo var rolig:D

Hubert
0

Det är den här tråden jag ska göra Bokmärke på så kan man gå tillbaka och skratta!!!

susanne.k.wall
0

Nu är det ett begrepp Pluppan - pluppanskålen! Vet man väl hur den ser ut.

Fågelbad, så himla roligt - vilken idé. "Stor tant sökes för tillverkning av fågelbad".

Lilja
0

ha ha ha vilket energi jag fick nu när jag är på väg ner till verkstaden! Tack alla ska tänka på pluppanskålar och fågelbad idag om idéerna tryter. Det är ju trädgårdssäsong snart…Går på viktväktarna kanske ska göra en föreskål och en efterskål.

Rozzy
0

Vi kanske ska ha en erotisk keramik utställning här på forumet ?

Ulla
0

Törs vi? Men visst vore det kul? Det går faktiskt att ha en dold grupp, men då måste alla som vill vara med anmäla sig till mig för de måste skrivas in för hand en och en av mig.

_
_

pluppan
0

pluppanskålen…..hmm var det den jag ville bli ihågkommen med?

pyromanen var orolig över mina framtida yrkesskader när jag gör skålar men naturligtvis gör jag en avgjutning av rumpan. tänk när den gipsformen står på hyllan! hoppas att den inte blir ett fågelbad bara….haha

eller också gör jag som filmstjärnorna och hyr in någon annans rumpa.

måste man dölja en erotisk utställning? men törs någon ställa ut?

Ulla
0

Nä, man måste inte dölja den. Men det kanske vore att utmana ödet. Det är nog lättare att hantera på riktigt" än på internet.

Men nästa utställning är redan på gång. Ni får snart veta vad den kommer att handla om.Hemlis

_
_

LeWE
0

Jag lyckades inte få fram bilderna?? Hemsidan gick inte heller..Ledsen

LeWE
0

Jo, men nu fick jag upp en bild..Glad 

Häftigt! En kille ringde mig för flera år sen o ville att jag skulle  tillverka en snopp och han skulle stå modell!!! Hans f d flickvän skulle få den i present??? sa han. Jag tackade nej till den beställningen.. kanske var det ett skämt..

pyromanen
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

efter inspirationen här….

susanne.k.wall
0

Snyggt pyromanen, blir det saltgods detta?

pyromanen
0

Dom ska saltas (gör ju i princip inget annat)  de är dubbelt så många nu… flick buteljfnatt på eftermiddan :)  får väl bli sup-glas imorron..

Vad blir det hos er andra just nu? (oj det var vist en annan tråd jag gör en annan)

Dolomit60
0

Ja gör supglas pyroman !

Så skall du bara göra något som det svänger om också , så har du lyckats illustrera själva livsessensen: Sex, drugs & rock´nroll ! (och lite hantverk förståss)

Vad mer kan man begära ?!

spoutqueen
0

go for it pluppan! har förövrigt en klasskompis som gjorde avgjutningar av hon o hennes kompisars stjärtar o de, kul idé