Vad tillverkas runt i stugorna?
Som jag redan visat på fel plats i en annan tråd :) så har jag haft fnatt på smala vaser och efter det buteljer… Vad blir det hos er andra just nu?
Håller på att planera sommarens trädgårdsutställning och provar lite nya saker ….ska bli stooora grejer….Har snöat in på drakar och har några nya glasyrer påG…annars är det bara löpande lager som gäller..
En krukmakare och bloggare http://krukmakerihemjord.blogspot.com/

Just nu har jag gjort skomakarlampor, sen är det mycket blomkrukor som jag fastnat för, alla lite olika, bestickställ, små skyltar och örtpinnar, ugnsformar, kakfat på fot och så annat som finns i sortimenet som ska bli fler av hela tiden… Jag har Konstrondan att se fram emot 4 dagar under Kristihimmelsfärdshelgen och vill då ha mycket och olika saker av alla de slag. Ser detta som min första reklam och att få hit fler folk framöver, det känns jätteroligt:)
#2 gör du blomkrukor med hål i botten eller ytterkrukor?

Jag har gjort ytterkrukor men har med hål på gång också. Tycker det är såå himla roligt med fina krukor, och det är skoj att göra dem.

jag målar podier till min butik och hinner inte göra grejor att ställa på…….. Men förra veckan blev det ett par handbyggda ytterkrukor.

Eftersom min "stuga" för ögonblicket håller på att inredas, tilverkas där inte så mycket för tillfället.
Undertecknad lovar emellertid att återkomma så snart produktionen börjar bli värd att tala om.
Anders

Jag har gjort lergodsfat i helgen, och blomkrukor förra veckan, håller även på med lite större saker till en utrtällning i augusti, man tycker att tiden dit är lång med huj vad fort det går,
Den senaste veckan har jag drejat stora vaser för t ex tulpaner, och ytterkrukor. Bra att ha till påsk!
Tuppar och ägg står i ugnen just nu för skröjbränning,,ska jobba vidare med att ta fram något speciellt till en handelsbod på en närliggande ö….båtar fiskar och måstema ev…sen är det dags att fylla på med muggar och fat,,till butiken i stan..kuckeliku
Jag tömde min ugn idag:))) Jättelyckat vart det!!! Jag är så gla trallallalla!! Det fanns äggkoppar, blomsterpinnar, glasyrprover,skålar, kannor, muggar, lite till skolarbetet och mycket experiment. Jag hittade en glasyr som är apläcker, sådär snygg så man bara ryser hehe.
#10 Grattis :)
nice!!! vad roligt!
#12 Får man se dem i butiken tro 
Själv ska jag dreja blomkrukor, koppar och min nya designade fruktskål med stora runda hål… för att se frukten igenom…
Just nu gör jag mest grodor.. kul å leka med färgkombinationer på dom

Jag gör Amplar just nu och burkar med lock , ska stå på vårmässan i skellefteå och den är inriktad på en massa annat egentligen men även lite HEM och Trädgård , sen kör jag på med allt mitt vanliga ljuslyktor fruktfat ..

Jag har beställt några olika leror från Lars Tärn och det ska bli så spännande när dom kommer. Har aldrig provat dom lerorna. Annars är det mycket producerande inför sommaren. Vi är ett gäng som har två sommarbutiker och där ska ju hyllorna vara fyllda. Så det blir skålar, muggar och tekannor o likn. Det är så kul att dreja!

Har gjort en riktig utrensning i källarförråd o verkstad.. känns jätteskönt
. Idag har jag drejat tallrikar o assietter i mina gipsformar
Muggar assietter med båtmotiv tills sommarturisterna dyker upp..ska sälja på en skärgårdsö här utanför Loftahammar,,precis lev. en teservis till ett brudpar..och även gjort brudpar..hoppas de går till pingst.. tekannor lite olika..ska väl sätta en rakuugn nu snart.. så lite planering inför detta..
#19LeWe har du gjort gipsformar som du drejar dina tallrikar direkt i??