Det spökar i min verkstad
Har ni någon gång varit rädd för att öppna dörren till er arbetslokal ? Jag blev lite skraj en morgon när jag kom in - och fick se att några lerkatter som stod på tork hade bytt plats. Inte heller bara bytt plats, utan dom hade "hoppat" upp på en bricka jag använder för att bära ut färdigtorkat gods till brännugnen. Dessutom stod dom i storleksordning, den största katten längst bak och den minsta längst fram. Ingen hade varit inne i rummet (av mänsklig art)…
Vad ska man tro ? Tänk om man kommer någon morgon och innan man öppnar dörren så hör man att leran håller på att knådas …

Har du verkstad i en gammal byggnad?
tja om spökena vill knåda lera åt mig är väl ok…..
fast de behöver ju inte flytta på grejer
Ingen nyfiken där som "med dig skämta aprilo "? Ingen vanlig levande nyfiken en som inte kunde låta bli att titta på sakerna? Hur som helst verkar det ju vara en ordningsam person…:D
..den största längst bak och den minsta längst fram….som om dom ställt upp sig för fotografering….

altzheimers kanske
En krukmakare och bloggare http://krukmakerihemjord.blogspot.com/

Jag hade nåt som lät väldigt mycket på vinden i verkstan i vintras, då var det lite småkymigt att öppna vindsluckan. Men det vara bara en söt råtta… inga spöken. Den hade mest bitit på gammalt lurv. Nu har den flyttat ut. I nya verkstan hoppas jag slippa liknande hyresgäster…

Det vore väl nice att komma på morgonen och höra att nån stod och knådade leran , bara börja jobba liksom ! vore skönt tycker jag att få lite hjälp .
Hehe, ja tänk om något litet spöke kunde komma och blöta upp all gammal spilllera som står och lagras i ett hörn och knåda den, det vore ju trevligt…;D
Hm. Ja, faktiskt har det bott ganska många i huset, och det är byggt 1842. Smart förslag att kanske få eventuella andar att arbeta mer målinriktat, den enda man har att delegera till idag är ju katten - och hittills har han inte gjort nåt av vad jag sagt. Ja möjligen varit modell då förstås.
Min katt är heller ingen större hjälp i verksta'n, men god stämningsskapare förstås. Tyvärr tycker han understundom att det är lämpligt att märka revir i min butik.Inte så förtjusande…

Det har varit ett mord i huset som jag arbetar i så många frågar om det inte spökar, det var en apotekare som blev knivmördad 1 dec 1913(det var apotek i huset från 1850 - 1967) Han bodde i huset på övervåningen med sin familj, apoteket var på nedre våningen (där jag är). Mordet blev aldrig uppklarat och det har skrivits mycket om det. Jag tycker nog det känns lite obehagligt att vara ensam där på kvällen och försöker undvika det.