Ibland har man tur...
I går fick jag en beställning på ett antal muggar som skall vara studentpresenter. Dessa skall vara färdiga senast den 4 juni, så det var läge att sätta igång att dreja dem med en gång. Min drejskiva är en väldigt gammal "snurrebuss" som borde ha bytts ut för länge sedan, men som har fått hänga med så länge den har fungerat. Problemet igår var att den då bestämde sig för att helt enkelt ta pension. Drejtallriken snurrade bara lite sakta runt, och så fort jag satte händerna på den så stannade den. Lätt panik infann sig och jag gick för att berätta detta för min man som satt och tittade på fotboll på TV tillsammans med grannarna. Då säger min granne:
-Jamen jag har en drejskiva i bakluckan på min bil. Jag har precis varit hos mitt barn och rensat ut ett gammalt förråd där jag förvarat drejskivan. Jag har aldrig använt den, så jag vet inte hur den är, men du får gärna bära in den och prova. Om den passar bra, så kan du få ha den hemma hos dig, så slipper jag förvara den.
Drejskivan visade sig vara en Brent mod. B och den gick jättebra och jättetyst, så nu har jag drejat hela min beställning och känner mig hur lycklig som helst att jag har en fungerande drejskiva i min verkstad.
/Lotta

Ohhh, grattis i massor!!!!

Ja ibland ska man ha lite tur!
Underliga saker händer ibland !! Grattis!
Grattis :) - ibland bjuder livet på behagliga överraskningar!

Som på beställning! Hur många kör runt med en drejskiva i bagaget???

Men herregud är det sant? Precis som Vävra säger, hur många kör runt med en drejskiva i skuffen? Nästan som i en film. Jättegrattis!
Är Brent ett bra märke? alltså jag har sett en brent på blocket och blev lite sugen min RK2 är fortfarande bra men bullrig.
Sånt där är häftigt!
Grattis!
A.M.L

woaaw
Jag tror inte att det var bara tur. Du har en liten skyddsande som såg dina problem och beslöt sig för att ingripa.
Sajtvärd för Keramik ifokus
_
_

Jag tror också på skyddsängeln.
"You can't always get what you want, but you get what you need…."
It is no measure of health to be well adjusted to a profoundly sick society.
Visst är det härligt hur saker kan lösa sig…för bra för att vara sant…du kommer att älska denna skiva som kom till dej så lägligt…den har en historia..Min ugn har en historia..mamma jobbade på ABF och där fanns en keramikugn..huset var kulturmärkt och de skulle flytta därifrån.ugnen stod på 3:dje våningen och var för bred för att ta genom dörrar…den som fick ut den skulle få den..min sambo åkte dit med kran och líftar..tog bort ett fönster och lyfte ut den..nu står den hos mig sen ett antal år tillbaka..en naber 300lit..kanonugn..för 1kr..det glömmer man inte..
Om grangubben dessutom hade varit snygg och ogift, då hade det varit en film.

Tack för alla gratulationer! Jag känner att jag har gått på små moln hela dagen och tackat min lyckliga stjärna.
/Lotta
Helt fantastiskt. Jag håller också på den lilla skyddsängeln som vakar och ser till att vi får det vi behöver.
Grattis!
/Sofia

Javiss är livet bara fantastiskt ibland!!!!