Hjelp! Feil på ovnen
I går satte jeg en glasurbrenning med nye glasurer. Jeg var kjempespent i dag tidlig. Visste at jeg måtte vente litt ut på dagen før ovnen var klar til å åpnes. Når jeg kom ned hørte jeg en illevarslende pipelyd. Displayet viste at det var feil på ovnen
Jeg har en Skutt 180 toppmatet med Cerama 9000 automatikk. Jeg har hatt problemer med spaken som kobler til strømmen (den som gjør at det ikke går å åpne ovnen når programmet er i gang). Det virker som om det ikke er ordentlig konakt der.
Feilmeldingen i dag var slik:
"Feil oppdaget:
Type (ID) 1 3
Tid (S) 005152
Mode 000016
p : T: R 9 3 2
Z1: 1039
Z2: 0000
Z3: 0000
T.CALC 1240"
Jeg skrev ned feilmedingen og sjekket med instruksjonsboka. Det kan se ut som det er gått en sikring. Kan jeg bytte denne selv? Hvor sitter den? Fant en sikring som er lett synlig. Denne ser hel ut.
Noen som vet?
Jeg tok sjansen og satte på programmet igjen. I natt har ovnen vært oppe i 1240 grader som den skulle
Jippi! Jeg må få noen til å se på spaken som gjør at ovnen får strøm. Gleder meg til å åpne ovnen! (Lenge å vente!)
Bra att det inte verkar vara ett större problem. Blev du nöjd med dina saker som fanns i ugnen?
Sajtvärd för Keramik ifokus
_
_
Jeg ble fornøyd med det meste! Har blandet egne glasyrer fra grunnen av for første gang. Kjøpt inn masse forskjellige råvarer og leser og leser i fine glasyrbøker; Fredholm, Cooper m fl. Resultatet ble anderledes enn jeg hadde tenkt meg, men fint likevel:) Noen ting hadde mistet formen. Særlig noen flate fat og en kopp. Rart at noe siger, mens andre ting holder seg!